Rake tips voor betere resultaten

Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.

Tip #42: Hoe ga jij om met onnodige en vervelende kosten die klanten bij jou moeten maken?

Tip #42 Hoe ga jij om met onnodige en vervelende kosten die klanten bij jou moeten maken? Klantgerichtheid zit ‘m zoals zo vaak in details. Een mooi maar specifiek voorbeeld…

150 150 Raaker

Sterrenrestaurant gaat pizza’s bezorgen

"Als je bewust kiest om dingen anders te doen, zorgt dat automatisch voor aanwijsbaar meer mond-tot-mondreclame" Dit is nou een gaaf voorbeeld in deze onrealistische tijden voor de horeca: sterrenrestaurant…

150 150 Raaker

Verzamel feedback met onze ‘vraagbak’

Feedback verzamelen is vaak éénrichtingsverkeer. En vrijwel altijd digitaal. Je geeft feedback zonder dat je iets terug krijgt. Dat moet toch ook anders kunnen? Daarom vind je sinds vandaag onze…

150 150 Raaker

Tip #41: Geen ‘Undercover Boss’ maar ‘Undercover colleague’ bij Disney

Tip #41 Geen ‘Undercover Boss’ maar ‘Undercover colleague’ bij Disney Managers bij Disney moeten een aantal dagen per jaar het werk overnemen van collega’s die in het pretpark werken. Producten…

150 150 Raaker

Tip #40: Actueel praktijkvoorbeeld

Tip #40 Actueel praktijkvoorbeeld van een winactie gebouwd rondom de kracht van mond-tot-mondreclame Gisteren kregen we van onze klant Woongelofelijk Van Donzel uit Uden een mooi voorbeeld toegestuurd. Zij hebben…

150 150 Raaker

Tip #39

Tip #39 Verlies oud-collega’s niet uit het oog, het kunnen namelijk hele goede ambassadeurs zijn van je bedrijf! Oud-medewerkers kunnen ambassadeurs of ‘tegenstanders’ van je bedrijf zijn. Als hun vertrek…

150 150 Raaker

9 redenen waarom bestaande klanten minder aandacht krijgen dan nieuwe klanten

NIEUWE KLANTEN WERVEN KOST 5 TOT 25 KEER MEER DAN BEHOUD VAN BESTAANDE KLANTEN. Het is alom bekend dat het eenvoudiger is om meer te verkopen aan bestaande klanten, dan nieuwe…

150 150 Raaker

Tip #38

Tip #38 Act in Netflix’ best interest Vrijheid, verantwoordelijkheid en transparantie in een (zelfsturende) organisatie. Velen streven het na, maar niet iedereen is er succesvol in. Mooi voorbeeld hierin is…

150 150 Raaker

Tip #37

Tip #37 Klantbeleving verbeteren met QR Leuk, dat je veel kunt met QR. Maar hoe kun je daarmee de beleving van klanten verbeteren? Los een bestaand probleem op, zorg dat…

150 150 Raaker

In dit metrostation in Moskou betalen reizigers met squats

Ook al is deze video ondertussen alweer 7 jaar oud, het concept blijft hilarisch 😂. In aanloop naar de Olympische Winterspelen van 2014 in Sochi wilde Olympic Change Russen via…

150 150 Raaker

Marketing = creëren van waarde

Marketing draait om het creëren van waarde. En eenvoudiger dan dit kun je het eigenlijk niet uitleggen. Het gaat namelijk in de kern om 2 simpele wetmatigheden: 1. Als jouw…

150 150 Raaker

Tip #36

Tip #36 Wat kun JIJ leren van een van de grootste bedrijven in China? WeChat is een app van het Chinese bedrijf Tencent. De app werd in 2011 uitgebracht en…

150 150 Raaker

Tip #35

Tip #35 Wat kun JIJ leren van een van de grootste bedrijven in Duitsland? “Done is better than perfect” Aldi experimenteert voortdurend en verbetert elke dag details. Door dat te…

150 150 Raaker

Tip #34

Tip #34 De meest eenvoudige manier om klanttevredenheid te verhogen is het plegen van een extra telefoontje na levering van een product of dienst. Er is niets wat zoveel impact…

150 150 Raaker

We vertrouwen vrienden en familie (en zelfs vreemden!) meer dan dat we advertenties vertrouwen

Hoeveel procent van jouw marketingbudget gaat op aan advertenties? Ieder onderzoek gericht op vertrouwen in advertenties komt met interessante inzichten... Uit recent onderzoek van

150 150 Raaker

De Peak-End rule: eindig altijd met een glimlach!

“Eindig altijd met een glimlach, want hoe je een ervaring herinnert, is belangrijker dan hoe je het als geheel hebt beleefd” 😃 De Peak-End rule is een psychologisch effect waarbij…

150 150 Raaker

Tip #33

Tip #33 Wat kun JIJ leren van het meest klantgerichte bedrijf in Amerika? Eén van de meest klantgerichte bedrijven is de Amerikaanse online retailer Zappos. Zij hebben als missie om…

150 150 Raaker

Tip #32

Tip #32 Wat kun jij leren van een pannenkoekenbakker? Vakantie is voor de meesten niet alleen een mooi moment om uit te rusten, te genieten en op te laden, maar…

150 150 Raaker

Tip #31

Tip #31 Klantgerichtheid. Veel bedrijven streven het na, maar niet iedereen is er goed in. Stel je eens voor: Je gaat op bezoek bij een leverancier. Bij het oprijden van…

150 150 Raaker

Tip #30

Tip #30 Focus op klantretentie levert je betere resultaten op dan focus op acquisitie. Waar is jouw aandacht of de aandacht binnen jullie bedrijf het afgelopen jaar het meeste naar…

150 150 Raaker

Klantbeleving in de bancaire wereld: zo kan het ook!

Ook al loop je niet dagelijks meer bij een bank binnen, mocht je een keer aan de Westkust van de VS zijn en je ziet een vestiging van Umpqua Bank:…

150 150 Raaker

Tip #29

Tip #29 Weet jij waarom je klanten verliest? “Klanten verlaten een bedrijf bijna 5x vaker omdat ze een gevoel van onverschilligheid en desinteresse ervaren, dan dat ze ontevreden zijn over…

150 150 Raaker

Tip #28

Tip #28 Rob de Groot: Klanten houden pas van een bedrijf als medewerkers van het bedrijf houden Een open deur maar o zo waar. In het verlengde van de tips…

150 150 Raaker

Tip #27

Tip #27 Wanneer heb je een klant voor het laatst verrast? Vorige week gaven we inzicht in het verschil tussen tevreden klanten en fans. En dat je door ze te…

150 150 Raaker