Tip #37
Tip #37 Klantbeleving verbeteren met QR Leuk, dat je veel kunt met QR. Maar hoe kun je daarmee de beleving van klanten verbeteren? Los een bestaand probleem op, zorg dat…
Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.
Tip #37 Klantbeleving verbeteren met QR Leuk, dat je veel kunt met QR. Maar hoe kun je daarmee de beleving van klanten verbeteren? Los een bestaand probleem op, zorg dat…
Ook al is deze video ondertussen alweer 7 jaar oud, het concept blijft hilarisch 😂. In aanloop naar de Olympische Winterspelen van 2014 in Sochi wilde Olympic Change Russen via…
Marketing draait om het creëren van waarde. En eenvoudiger dan dit kun je het eigenlijk niet uitleggen. Het gaat namelijk in de kern om 2 simpele wetmatigheden: 1. Als jouw…
Tip #36 Wat kun JIJ leren van een van de grootste bedrijven in China? WeChat is een app van het Chinese bedrijf Tencent. De app werd in 2011 uitgebracht en…
Tip #35 Wat kun JIJ leren van een van de grootste bedrijven in Duitsland? “Done is better than perfect” Aldi experimenteert voortdurend en verbetert elke dag details. Door dat te…
Tip #34 De meest eenvoudige manier om klanttevredenheid te verhogen is het plegen van een extra telefoontje na levering van een product of dienst. Er is niets wat zoveel impact…
Hoeveel procent van jouw marketingbudget gaat op aan advertenties? Ieder onderzoek gericht op vertrouwen in advertenties komt met interessante inzichten... Uit recent onderzoek van
“Eindig altijd met een glimlach, want hoe je een ervaring herinnert, is belangrijker dan hoe je het als geheel hebt beleefd” 😃 De Peak-End rule is een psychologisch effect waarbij…
Tip #33 Wat kun JIJ leren van het meest klantgerichte bedrijf in Amerika? Eén van de meest klantgerichte bedrijven is de Amerikaanse online retailer Zappos. Zij hebben als missie om…
Tip #32 Wat kun jij leren van een pannenkoekenbakker? Vakantie is voor de meesten niet alleen een mooi moment om uit te rusten, te genieten en op te laden, maar…
Tip #31 Klantgerichtheid. Veel bedrijven streven het na, maar niet iedereen is er goed in. Stel je eens voor: Je gaat op bezoek bij een leverancier. Bij het oprijden van…
Tip #30 Focus op klantretentie levert je betere resultaten op dan focus op acquisitie. Waar is jouw aandacht of de aandacht binnen jullie bedrijf het afgelopen jaar het meeste naar…
Ook al loop je niet dagelijks meer bij een bank binnen, mocht je een keer aan de Westkust van de VS zijn en je ziet een vestiging van Umpqua Bank:…
Tip #29 Weet jij waarom je klanten verliest? “Klanten verlaten een bedrijf bijna 5x vaker omdat ze een gevoel van onverschilligheid en desinteresse ervaren, dan dat ze ontevreden zijn over…
Tip #28 Rob de Groot: Klanten houden pas van een bedrijf als medewerkers van het bedrijf houden Een open deur maar o zo waar. In het verlengde van de tips…
Tip #27 Wanneer heb je een klant voor het laatst verrast? Vorige week gaven we inzicht in het verschil tussen tevreden klanten en fans. En dat je door ze te…
Tip #26 Aan tevreden klanten heb je niets Tevreden klanten zijn weinig tot niets waard. Het verschil tussen tevreden klanten en fans zit ‘m vaak in details. Door een stapje…
Tip #25 Wat is de functietitel van jouw verkopers? Wat is het doel van een verkoper? Precies: zoveel mogelijk verkopen. Heb je je ooit afgevraagd hoe je dat als klant…
Tip #24 The devil is in the detail Feitelijk is klantgerichtheid een optelsom van heel veel kleine details. Een mooi voorbeeld is dat van een autobedrijf, wat bij aflevering van…
Tip #23 Goede voorbeelden uit de praktijk en mooie inspiratie delen we graag met jou. Het voorbeeld wat we vorige week toegestuurd kregen doet wel wat pijn om te delen.…
Tip #22 Bedank klanten die snel betalen In onze eigen facturen vermelden we dat we voor betalingen het Formule 1 principe hanteren: hoe sneller hoe beter 😉. Uiteraard met een…
Je eigen klanten weten vaak het beste wat, waar en hoe je je bedrijf kunt verbeteren. Tegelijkertijd luisteren ontzettend weinig bedrijven naar klanten en betrekken ze niet of nauwelijks bij…
Tip #21 Investeer in klachten Vorige week ontvingen we een mooi bericht: een webshop in exclusieve sieraden voor paarden (ja, zo’n webshop bestaat echt) stuurde een bericht door van een…
Tip #20 Eindig met een glimlach 😃 “Hoe je een ervaring herinnert, is belangrijker dan hoe je het als geheel hebt beleefd” De Peak-End rule is een psychologisch effect dat…