Tip #33
Tip #33 Wat kun JIJ leren van het meest klantgerichte bedrijf in Amerika? Eén van de meest klantgerichte bedrijven is de Amerikaanse online retailer Zappos. Zij hebben als missie om…
Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.
Tip #33 Wat kun JIJ leren van het meest klantgerichte bedrijf in Amerika? Eén van de meest klantgerichte bedrijven is de Amerikaanse online retailer Zappos. Zij hebben als missie om…
Tip #32 Wat kun jij leren van een pannenkoekenbakker? Vakantie is voor de meesten niet alleen een mooi moment om uit te rusten, te genieten en op te laden, maar…
Tip #31 Klantgerichtheid. Veel bedrijven streven het na, maar niet iedereen is er goed in. Stel je eens voor: Je gaat op bezoek bij een leverancier. Bij het oprijden van…
Tip #30 Focus op klantretentie levert je betere resultaten op dan focus op acquisitie. Waar is jouw aandacht of de aandacht binnen jullie bedrijf het afgelopen jaar het meeste naar…
Ook al loop je niet dagelijks meer bij een bank binnen, mocht je een keer aan de Westkust van de VS zijn en je ziet een vestiging van Umpqua Bank:…
Tip #29 Weet jij waarom je klanten verliest? “Klanten verlaten een bedrijf bijna 5x vaker omdat ze een gevoel van onverschilligheid en desinteresse ervaren, dan dat ze ontevreden zijn over…
Tip #28 Rob de Groot: Klanten houden pas van een bedrijf als medewerkers van het bedrijf houden Een open deur maar o zo waar. In het verlengde van de tips…
Tip #27 Wanneer heb je een klant voor het laatst verrast? Vorige week gaven we inzicht in het verschil tussen tevreden klanten en fans. En dat je door ze te…
Tip #26 Aan tevreden klanten heb je niets Tevreden klanten zijn weinig tot niets waard. Het verschil tussen tevreden klanten en fans zit ‘m vaak in details. Door een stapje…
Tip #25 Wat is de functietitel van jouw verkopers? Wat is het doel van een verkoper? Precies: zoveel mogelijk verkopen. Heb je je ooit afgevraagd hoe je dat als klant…
Tip #24 The devil is in the detail Feitelijk is klantgerichtheid een optelsom van heel veel kleine details. Een mooi voorbeeld is dat van een autobedrijf, wat bij aflevering van…
Tip #23 Goede voorbeelden uit de praktijk en mooie inspiratie delen we graag met jou. Het voorbeeld wat we vorige week toegestuurd kregen doet wel wat pijn om te delen.…
Tip #22 Bedank klanten die snel betalen In onze eigen facturen vermelden we dat we voor betalingen het Formule 1 principe hanteren: hoe sneller hoe beter 😉. Uiteraard met een…
Je eigen klanten weten vaak het beste wat, waar en hoe je je bedrijf kunt verbeteren. Tegelijkertijd luisteren ontzettend weinig bedrijven naar klanten en betrekken ze niet of nauwelijks bij…
Tip #21 Investeer in klachten Vorige week ontvingen we een mooi bericht: een webshop in exclusieve sieraden voor paarden (ja, zo’n webshop bestaat echt) stuurde een bericht door van een…
Tip #20 Eindig met een glimlach 😃 “Hoe je een ervaring herinnert, is belangrijker dan hoe je het als geheel hebt beleefd” De Peak-End rule is een psychologisch effect dat…
Tip #19 Vraag, luister en deel Maak eens een afspraak met vijf verschillende klanten, voor maximaal 15 minuten. Vraag ze om hun mening of ervaring te delen met jouw bedrijf,…
Tip #18 Hoe vaak stuur jij een bedankje naar een klant? Een klein gebaar, in de vorm van een kaartje of e-mailbericht doet het eigenlijk altijd goed. Je komt op…
Tip #17 Wanneer ben jij voor het laatst positief verrast door een bedrijf, product of dienst? En wat deed dat met je? 🎁 🥁 Hoe verras jij je klanten? Ga…
Tip #16 Iedere week een nieuwe fan? Benieuwd hoe je dat voor elkaar kunt krijgen? Motiveer jezelf en je collega’s om minimaal één keer per week een klant terug te…
Niet alleen in deze (crisis)tijd zou je meer tijd en aandacht mogen geven aan een onderscheidende klantbeleving. Benieuwd naar de feiten en cijfers?
Tip #15 Er zijn twee hele eenvoudige regels om continu te werken aan een hogere klanttevredenheid: 1: Doe altijd meer dan een klant verwacht.👌 2: Beloof iets minder. Dat maakt…
Mond-tot-mond is het meest krachtige marketing instrument van iedere marketeer. En toch krijgt dit ‘kanaal’ geen enkele waarde in ieder attributiemodel. Iedere dag ziet iedereen aanbevelingen via mond-tot-mond ontstaan. In…
Tip #14 Blije medewerkers zorgen aantoonbaar voor blijere klanten. Medewerkers worden op hun beurt weer blij van blije klanten. Zeker in deze tijd is het goed om waardering voor medewerkers…