Tip #13
Tip #13 Ga in gesprek met ontevreden klanten. Binnen veel bedrijven worden ongelukkige klanten ondergewaardeerd. Geef je ze geen aandacht, gaan ze ergens anders naartoe zonder jou een tweede kans…
Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.
Tip #13 Ga in gesprek met ontevreden klanten. Binnen veel bedrijven worden ongelukkige klanten ondergewaardeerd. Geef je ze geen aandacht, gaan ze ergens anders naartoe zonder jou een tweede kans…
Tip #12 De tip voor deze week staat, hoe kan het ook anders, in het teken van het Coronavirus. En komt ook iets eerder in de week dan je gewend…
Tip #11 Hoe ziet jouw ideale klant eruit? Weet jij wat de belangrijkste reden is waarom klanten klant bij jou zijn? Heb jij verschillende klantgroepen of segmenten gemaakt om inzicht…
Tip #10 De belangrijkste reden dat een bedrijf (en jij dus ook 😉) klanten verliest? Onvoldoende aandacht! Klanten die een gevoel van onverschilligheid of desinteresse ervaren, verlaten een bedrijf tot…
Tip #9 Deze week een luistertip: onze podcast bij @AskMathijs! Enkele weken geleden heb ik samen met Mathijs Kok een interessant gesprek gehad over onze visies op marketing en deze…
Samen met Mathijs Kok heeft Rob de Groot een interessant gesprek gehad over hun visies op marketing en deze willen we graag met jou delen in de vorm van deze…
Tip #8 Je leert het meest van je beste, leukste en/of meest loyale klanten: je fans. Hoe vaak vraag jij aan jouw fans of ze tevreden zijn? Wat maakt dat…
Tip #7 De een noemt het ‘omdenken’, een ander ‘gezond boerenverstand’ en weer een ander ‘radicale innovatie’. Weten wat problemen, uitdagingen en behoeften zijn van je doelgroep stelt je in…
Een mooie quote én 7 tips om de week af te sluiten. Je kunt het meeste leren van je ontevreden klanten. Een rake quote van Bill Gates, alweer daterend uit…
Tip #6 Deze week willen we je inspireren met tips van anderen. Uit de reacties die jullie met ons gedeeld hebben, zijn dit de 4 mooiste voorbeelden: 1: Autobedrijf Hansen…
Tip #5 Deze week willen we jou vragen om jouw tip met ons te delen. Vorige week heb je van ons de opdracht gekregen om minimaal één ambassadeur te verrassen.…
Tip #4 Als je alle voorgaande 3 tips opgevolgd hebt, weet je nu wie je ambassadeurs/fans zijn 😉 Verras de komende week eens minimaal één ambassadeur. Dat kan heel eenvoudig…
Slechts 1 op de 26 ontevreden klanten klaagt. De rest vertrekt gewoon. Geen feedback is absoluut geen teken dat klanten tevreden zijn. Je grootste vijand is namelijk onverschilligheid. Want als…
Tip #3 Vorige week heb je als tip gelezen om in Excel inzichtelijk te maken hoe klanten bij jou terecht zijn gekomen. Zoek deze week eens uit voor iedereen die…
Tip #2 Maak in een Excel bestand inzichtelijk hoe iedere nieuwe klant in 2019 bij jou terecht is gekomen. Via eigen acquisitie, je website, social media, Google, mond-tot-mond reclame of…
Tip #1 Wordt in 2020 eens zelf klant bij je eigen bedrijf 🛒. En ervaar zelf hoe dat is. Welke behoeften, vragen en emoties je hebt. Wat beter of klantgerichter…
Als je ook maar iets hebt met reclame en merken schud je de 10 merken achter deze slogans zo uit je mouw. Toch? De kracht van een sterke slagzin of…
Het is bijna kerst. Vanmorgen hoorde ik op de radio dat kalkoen nog steeds in de top 5 staat van meest populaire kerstgerechten. Het doet mij in ieder geval altijd…
Moeilijker dan dit worden marketing en sales niet: zorg dat aan de voordeur nieuwe klanten (maar ook nieuwe collega’s) graag naar je toe willen komen, je kunnen vinden, zich meer…
“Klanten verlaten een bedrijf bijna 5x vaker omdat ze een gevoel van onverschilligheid en desinteresse ervaren, dan dat ze ontevreden zijn over een product of dienst”
Soms heeft een bericht niet heel veel uitleg nodig 😉. Dus kom maar op met die discussie: waarom besteedt de gemiddelde marketeer meer tijd, aandacht én budget aan middelen die…
Iedereen weet wel dat ze alle 4 met elkaar te maken hebben, maar waar overlappen ze elkaar en waarin zijn ze anders? Het verschil tussen marketing, adverteren, branding en mond-tot-mondreclame…
Deze bekende uitspraak van Henry Ford bevestigt dat mensen destijds niet aan een auto dachten als het ging om hun behoeften om van A naar B te komen. Maar de…