Rake tips voor betere resultaten

Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.

Tip #17

Tip #17 Wanneer ben jij voor het laatst positief verrast door een bedrijf, product of dienst? En wat deed dat met je? 🎁 🥁 Hoe verras jij je klanten? Ga…

150 150 Raaker

Tip #16

Tip #16 Iedere week een nieuwe fan? Benieuwd hoe je dat voor elkaar kunt krijgen? Motiveer jezelf en je collega’s om minimaal één keer per week een klant terug te…

150 150 Raaker

Bedrijven die het verschil maken op klantbeleving groeien sneller en zijn winstgevender

Niet alleen in deze (crisis)tijd zou je meer tijd en aandacht mogen geven aan een onderscheidende klantbeleving. Benieuwd naar de feiten en cijfers?

150 150 Raaker

Tip #15

Tip #15 Er zijn twee hele eenvoudige regels om continu te werken aan een hogere klanttevredenheid: 1: Doe altijd meer dan een klant verwacht.👌 2: Beloof iets minder. Dat maakt…

150 150 Raaker

Mond-tot-mond is het meest krachtige marketing instrument van iedere marketeer.

Mond-tot-mond is het meest krachtige marketing instrument van iedere marketeer. En toch krijgt dit ‘kanaal’ geen enkele waarde in ieder attributiemodel. Iedere dag ziet iedereen aanbevelingen via mond-tot-mond ontstaan. In…

150 150 Raaker

Tip #14

Tip #14 Blije medewerkers zorgen aantoonbaar voor blijere klanten. Medewerkers worden op hun beurt weer blij van blije klanten. Zeker in deze tijd is het goed om waardering voor medewerkers…

150 150 Raaker

Tip #13

Tip #13 Ga in gesprek met ontevreden klanten. Binnen veel bedrijven worden ongelukkige klanten ondergewaardeerd. Geef je ze geen aandacht, gaan ze ergens anders naartoe zonder jou een tweede kans…

150 150 Raaker

Tip #12

Tip #12 De tip voor deze week staat, hoe kan het ook anders, in het teken van het Coronavirus. En komt ook iets eerder in de week dan je gewend…

150 150 Raaker

Tip #11

Tip #11 Hoe ziet jouw ideale klant eruit? Weet jij wat de belangrijkste reden is waarom klanten klant bij jou zijn? Heb jij verschillende klantgroepen of segmenten gemaakt om inzicht…

150 150 Raaker

Tip #10

Tip #10 De belangrijkste reden dat een bedrijf (en jij dus ook 😉) klanten verliest? Onvoldoende aandacht! Klanten die een gevoel van onverschilligheid of desinteresse ervaren, verlaten een bedrijf tot…

150 150 Raaker

Tip #9

Tip #9 Deze week een luistertip: onze podcast bij @AskMathijs! Enkele weken geleden heb ik samen met Mathijs Kok een interessant gesprek gehad over onze visies op marketing en deze…

150 150 Raaker

Podcast @AskMathijs

Samen met Mathijs Kok heeft Rob de Groot een interessant gesprek gehad over hun visies op marketing en deze willen we graag met jou delen in de vorm van deze…

150 150 Raaker

Tip #8

Tip #8 Je leert het meest van je beste, leukste en/of meest loyale klanten: je fans. Hoe vaak vraag jij aan jouw fans of ze tevreden zijn? Wat maakt dat…

150 150 Raaker

Tip #7

Tip #7 De een noemt het ‘omdenken’, een ander ‘gezond boerenverstand’ en weer een ander ‘radicale innovatie’. Weten wat problemen, uitdagingen en behoeften zijn van je doelgroep stelt je in…

150 150 Raaker

“Your most unhappy customers are your greatest source of learning”

Een mooie quote én 7 tips om de week af te sluiten. Je kunt het meeste leren van je ontevreden klanten. Een rake quote van Bill Gates, alweer daterend uit…

150 150 Raaker

Tip #6

Tip #6  Deze week willen we je inspireren met tips van anderen. Uit de reacties die jullie met ons gedeeld hebben, zijn dit de 4 mooiste voorbeelden: 1: Autobedrijf Hansen…

150 150 Raaker

Tip #5

Tip #5  Deze week willen we jou vragen om jouw tip met ons te delen. Vorige week heb je van ons de opdracht gekregen om minimaal één ambassadeur te verrassen.…

150 150 Raaker

Tip #4

Tip #4 Als je alle voorgaande 3 tips opgevolgd hebt, weet je nu wie je ambassadeurs/fans zijn 😉 Verras de komende week eens minimaal één ambassadeur. Dat kan heel eenvoudig…

150 150 Raaker

1 op de 26 ontevreden klanten klaagt

Slechts 1 op de 26 ontevreden klanten klaagt. De rest vertrekt gewoon. Geen feedback is absoluut geen teken dat klanten tevreden zijn. Je grootste vijand is namelijk onverschilligheid. Want als…

150 150 Raaker

Tip #3

Tip #3 Vorige week heb je als tip gelezen om in Excel inzichtelijk te maken hoe klanten bij jou terecht zijn gekomen. Zoek deze week eens uit voor iedereen die…

150 150 Raaker

Tip #2

Tip #2 Maak in een Excel bestand inzichtelijk hoe iedere nieuwe klant in 2019 bij jou terecht is gekomen. Via eigen acquisitie, je website, social media, Google, mond-tot-mond reclame of…

150 150 Raaker

Tip #1

Tip #1 Wordt in 2020 eens zelf klant bij je eigen bedrijf 🛒. En ervaar zelf hoe dat is. Welke behoeften, vragen en emoties je hebt. Wat beter of klantgerichter…

150 150 Raaker

Van wie zijn deze 10 slogans?

Als je ook maar iets hebt met reclame en merken schud je de 10 merken achter deze slogans zo uit je mouw. Toch? De kracht van een sterke slagzin of…

150 150 Raaker

Wat denk je dat je met kerst eet als je dat aan een kalkoen vraagt?

Het is bijna kerst. Vanmorgen hoorde ik op de radio dat kalkoen nog steeds in de top 5 staat van meest populaire kerstgerechten. Het doet mij in ieder geval altijd…

150 150 Raaker