Tip #52: Geen 10% korting maar iedere 10e rekening verscheuren
Tip #52 Allereerst alle goeds gewenst voor een mooi 2021! Voor velen was 2020 een jaar om snel te vergeten, zeker voor de horeca. Wat zou het mooi zijn als…
Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.
Tip #52 Allereerst alle goeds gewenst voor een mooi 2021! Voor velen was 2020 een jaar om snel te vergeten, zeker voor de horeca. Wat zou het mooi zijn als…
Tip #51 Je moet zorgen dat je altijd beter wordt beoordeeld dan je concurrenten Tevreden klanten hebben twee belangrijke waardes: ze keren terug en ze zorgen voor goede mond-tot-mondreclame. Vraag…
Tip #50 Bedank je klagende klanten! Om klanten toch weer enthousiast te krijgen wil je zoveel mogelijk informatie proberen in te winnen en te achterhalen, om te weten wat je…
Omzet, kosten, investeringen, cashflow, resultaat: deze staan vaak op de agenda in een MT overleg. Hoe mooi en fijn het ook is als je deze cijfers snel en actueel tot…
Tip #49 "66% van alle marketeers weet niet wat de werkelijke waarde van hun klanten is" Als je dit cijfer weet voor jou bedrijf, kan het de manier hoe je…
Tip #48 Klanten willen feitelijk maar 4 dingen: Om tevreden klanten te ontwikkelen naar ambassadeurs kan vrijwel ieder bedrijf zich houden aan deze 4 wetmatigheden: 1. Oprechte aandacht 2. Geen…
Tip #47 Weet jij welke klanten in 2020 de meeste nieuwe klanten hebben aangebracht? Je hebt dit jaar ongetwijfeld een aantal mooie nieuwe klanten mogen verwelkomen. Maar weet je ook…
Tip #46 Verstuur dit jaar eens geen kerstkaarten. Iedereen doet dat al, dus als je wil opvallen dan kun je beter begin december iets doen. Dan ben je zeker weten…
Tip #45 Hoe belangrijk ben je voor jouw klanten? Om onder collega’s het belang van klantgerichtheid te benadrukken ontvingen we een interessante tip van een trouwe volger van onze WhatsApp…
Tip #44 Hoe een stapje extra zetten leidt tot een hogere klantverwachting Carglass staat niet alleen bekend om reparatie van autoruiten maar ook als een voorbeeldbedrijf als het gaat om…
Wist je dat het binnenhalen van een nieuwe klant 5 tot 25 keer meer kost dan het behouden van een bestaande klant Benieuwd naar de 6 andere feiten?
Mond-tot-mond is het meest krachtige marketing instrument van iedere marketeer. En toch krijgt dit ‘kanaal’ geen enkele waarde in ieder attributiemodel. Iedere dag ziet iedereen aanbevelingen via mond-tot-mond ontstaan. In…
Tip #43 Dit zou in ieder restaurant op het menu moeten staan 😉 Je kunt iets BETER doen dan een ander, maar vaak is het beter om iets ANDERS te…
“Nu klaagt deze klant al voor de zoveelste keer dat hij maar niets hoort over de levertijd van zijn product!” 😔 De nieuwe collega die eindverantwoordelijk is voor klantenservice neemt…
Tip #42 Hoe ga jij om met onnodige en vervelende kosten die klanten bij jou moeten maken? Klantgerichtheid zit ‘m zoals zo vaak in details. Een mooi maar specifiek voorbeeld…
"Als je bewust kiest om dingen anders te doen, zorgt dat automatisch voor aanwijsbaar meer mond-tot-mondreclame" Dit is nou een gaaf voorbeeld in deze onrealistische tijden voor de horeca: sterrenrestaurant…
Feedback verzamelen is vaak éénrichtingsverkeer. En vrijwel altijd digitaal. Je geeft feedback zonder dat je iets terug krijgt. Dat moet toch ook anders kunnen? Daarom vind je sinds vandaag onze…
Tip #41 Geen ‘Undercover Boss’ maar ‘Undercover colleague’ bij Disney Managers bij Disney moeten een aantal dagen per jaar het werk overnemen van collega’s die in het pretpark werken. Producten…
Tip #40 Actueel praktijkvoorbeeld van een winactie gebouwd rondom de kracht van mond-tot-mondreclame Gisteren kregen we van onze klant Woongelofelijk Van Donzel uit Uden een mooi voorbeeld toegestuurd. Zij hebben…
Tip #39 Verlies oud-collega’s niet uit het oog, het kunnen namelijk hele goede ambassadeurs zijn van je bedrijf! Oud-medewerkers kunnen ambassadeurs of ‘tegenstanders’ van je bedrijf zijn. Als hun vertrek…
NIEUWE KLANTEN WERVEN KOST 5 TOT 25 KEER MEER DAN BEHOUD VAN BESTAANDE KLANTEN. Het is alom bekend dat het eenvoudiger is om meer te verkopen aan bestaande klanten, dan nieuwe…
Tip #38 Act in Netflix’ best interest Vrijheid, verantwoordelijkheid en transparantie in een (zelfsturende) organisatie. Velen streven het na, maar niet iedereen is er succesvol in. Mooi voorbeeld hierin is…
Tip #37 Klantbeleving verbeteren met QR Leuk, dat je veel kunt met QR. Maar hoe kun je daarmee de beleving van klanten verbeteren? Los een bestaand probleem op, zorg dat…
Ook al is deze video ondertussen alweer 7 jaar oud, het concept blijft hilarisch 😂. In aanloop naar de Olympische Winterspelen van 2014 in Sochi wilde Olympic Change Russen via…