Rake tips voor betere resultaten

Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.

Tip #26

Tip #26 Aan tevreden klanten heb je niets Tevreden klanten zijn weinig tot niets waard. Het verschil tussen tevreden klanten en fans zit ‘m vaak in details. Door een stapje…

150 150 Raaker

Tip #25

Tip #25 Wat is de functietitel van jouw verkopers? Wat is het doel van een verkoper? Precies: zoveel mogelijk verkopen. Heb je je ooit afgevraagd hoe je dat als klant…

150 150 Raaker

Tip #24

Tip #24 The devil is in the detail Feitelijk is klantgerichtheid een optelsom van heel veel kleine details. Een mooi voorbeeld is dat van een autobedrijf, wat bij aflevering van…

150 150 Raaker

Tip #23

Tip #23 Goede voorbeelden uit de praktijk en mooie inspiratie delen we graag met jou. Het voorbeeld wat we vorige week toegestuurd kregen doet wel wat pijn om te delen.…

150 150 Raaker

Tip #22

Tip #22 Bedank klanten die snel betalen In onze eigen facturen vermelden we dat we voor betalingen het Formule 1 principe hanteren: hoe sneller hoe beter 😉. Uiteraard met een…

150 150 Raaker

Je eigen klanten zijn misschien wel de meest effectieve adviseurs die je als bedrijf kan inhuren

Je eigen klanten weten vaak het beste wat, waar en hoe je je bedrijf kunt verbeteren. Tegelijkertijd luisteren ontzettend weinig bedrijven naar klanten en betrekken ze niet of nauwelijks bij…

150 150 Raaker

Tip #21

Tip #21 Investeer in klachten Vorige week ontvingen we een mooi bericht: een webshop in exclusieve sieraden voor paarden (ja, zo’n webshop bestaat echt) stuurde een bericht door van een…

150 150 Raaker

Tip #20

Tip #20 Eindig met een glimlach 😃 “Hoe je een ervaring herinnert, is belangrijker dan hoe je het als geheel hebt beleefd” De Peak-End rule is een psychologisch effect dat…

150 150 Raaker

Tip #19

Tip #19 Vraag, luister en deel Maak eens een afspraak met vijf verschillende klanten, voor maximaal 15 minuten. Vraag ze om hun mening of ervaring te delen met jouw bedrijf,…

150 150 Raaker

Tip #18

Tip #18 Hoe vaak stuur jij een bedankje naar een klant? Een klein gebaar, in de vorm van een kaartje of e-mailbericht doet het eigenlijk altijd goed. Je komt op…

150 150 Raaker

Tip #17

Tip #17 Wanneer ben jij voor het laatst positief verrast door een bedrijf, product of dienst? En wat deed dat met je? 🎁 🥁 Hoe verras jij je klanten? Ga…

150 150 Raaker

Tip #16

Tip #16 Iedere week een nieuwe fan? Benieuwd hoe je dat voor elkaar kunt krijgen? Motiveer jezelf en je collega’s om minimaal één keer per week een klant terug te…

150 150 Raaker

Bedrijven die het verschil maken op klantbeleving groeien sneller en zijn winstgevender

Niet alleen in deze (crisis)tijd zou je meer tijd en aandacht mogen geven aan een onderscheidende klantbeleving. Benieuwd naar de feiten en cijfers?

150 150 Raaker

Tip #15

Tip #15 Er zijn twee hele eenvoudige regels om continu te werken aan een hogere klanttevredenheid: 1: Doe altijd meer dan een klant verwacht.👌 2: Beloof iets minder. Dat maakt…

150 150 Raaker

Mond-tot-mond is het meest krachtige marketing instrument van iedere marketeer.

Mond-tot-mond is het meest krachtige marketing instrument van iedere marketeer. En toch krijgt dit ‘kanaal’ geen enkele waarde in ieder attributiemodel. Iedere dag ziet iedereen aanbevelingen via mond-tot-mond ontstaan. In…

150 150 Raaker

Tip #14

Tip #14 Blije medewerkers zorgen aantoonbaar voor blijere klanten. Medewerkers worden op hun beurt weer blij van blije klanten. Zeker in deze tijd is het goed om waardering voor medewerkers…

150 150 Raaker

Tip #13

Tip #13 Ga in gesprek met ontevreden klanten. Binnen veel bedrijven worden ongelukkige klanten ondergewaardeerd. Geef je ze geen aandacht, gaan ze ergens anders naartoe zonder jou een tweede kans…

150 150 Raaker

Tip #12

Tip #12 De tip voor deze week staat, hoe kan het ook anders, in het teken van het Coronavirus. En komt ook iets eerder in de week dan je gewend…

150 150 Raaker

Tip #11

Tip #11 Hoe ziet jouw ideale klant eruit? Weet jij wat de belangrijkste reden is waarom klanten klant bij jou zijn? Heb jij verschillende klantgroepen of segmenten gemaakt om inzicht…

150 150 Raaker

Tip #10

Tip #10 De belangrijkste reden dat een bedrijf (en jij dus ook 😉) klanten verliest? Onvoldoende aandacht! Klanten die een gevoel van onverschilligheid of desinteresse ervaren, verlaten een bedrijf tot…

150 150 Raaker

Tip #9

Tip #9 Deze week een luistertip: onze podcast bij @AskMathijs! Enkele weken geleden heb ik samen met Mathijs Kok een interessant gesprek gehad over onze visies op marketing en deze…

150 150 Raaker

Podcast @AskMathijs

Samen met Mathijs Kok heeft Rob de Groot een interessant gesprek gehad over hun visies op marketing en deze willen we graag met jou delen in de vorm van deze…

150 150 Raaker

Tip #8

Tip #8 Je leert het meest van je beste, leukste en/of meest loyale klanten: je fans. Hoe vaak vraag jij aan jouw fans of ze tevreden zijn? Wat maakt dat…

150 150 Raaker

Tip #7

Tip #7 De een noemt het ‘omdenken’, een ander ‘gezond boerenverstand’ en weer een ander ‘radicale innovatie’. Weten wat problemen, uitdagingen en behoeften zijn van je doelgroep stelt je in…

150 150 Raaker