Tip #58: Klachten oplossen met een onderscheidend idee
Tip #58 Hoe je met een onderscheidend idee klachten oplost én een ideale generator voor mond-tot-mondreclame bouwt Klinkt bijna te mooi om waar te zijn he? Zoals je vorige week…
Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.
Tip #58 Hoe je met een onderscheidend idee klachten oplost én een ideale generator voor mond-tot-mondreclame bouwt Klinkt bijna te mooi om waar te zijn he? Zoals je vorige week…
Al meer dan 🔟 jaar hoor ik dat data het ‘nieuwe goud’ is. Waarom wordt dat ‘nieuwe goud’ door veel bedrijven dan nog niet massaal gedolven? Veel data ligt namelijk…
Tip #57 "Kies ervoor om dingen anders te doen, dat zorgt voor mond-tot-mondreclame" Wat doe je als je een klein hamburgerrestaurant hebt om klanten te verleiden niet bij Burger King…
Tip #56 Wat kun je leren van een eerste werkdag bij AFAS Software? Als onderdeel van hun welkomstpakket ontvangen nieuwe collega’s op hun eerste werkdag een stapel van 12 +…
Tip #55 4 vragen die je jezelf kunt stellen als je nieuwe collega’s zoekt Wil je invulling geven aan de tip van vorige week? Start dan met het beantwoorden van…
Tip #54 Een ambassadeur die je aanbeveelt is de beste marketingcampagne die je je maar kunt wensen. Maar hoe geef je daar invulling aan als je op zoek bent naar…
Tip #53 Maak in een Excel bestand inzichtelijk hoe jouw top 100 klanten bij jou terecht zijn gekomen. Via eigen acquisitie, je website, social media, Google, mond-tot-mond reclame of andere…
Influencer-marketing is waarschijnlijk onderdeel van ieder marketingplan voor 2021 . Zo snel als het kwam, zo snel heeft het vakgebied zich ontwikkeld. Het afgelopen jaar was een keerpunt waarin niet…
Tip #52 Allereerst alle goeds gewenst voor een mooi 2021! Voor velen was 2020 een jaar om snel te vergeten, zeker voor de horeca. Wat zou het mooi zijn als…
Tip #51 Je moet zorgen dat je altijd beter wordt beoordeeld dan je concurrenten Tevreden klanten hebben twee belangrijke waardes: ze keren terug en ze zorgen voor goede mond-tot-mondreclame. Vraag…
Tip #50 Bedank je klagende klanten! Om klanten toch weer enthousiast te krijgen wil je zoveel mogelijk informatie proberen in te winnen en te achterhalen, om te weten wat je…
Omzet, kosten, investeringen, cashflow, resultaat: deze staan vaak op de agenda in een MT overleg. Hoe mooi en fijn het ook is als je deze cijfers snel en actueel tot…
Tip #49 "66% van alle marketeers weet niet wat de werkelijke waarde van hun klanten is" Als je dit cijfer weet voor jou bedrijf, kan het de manier hoe je…
Tip #48 Klanten willen feitelijk maar 4 dingen: Om tevreden klanten te ontwikkelen naar ambassadeurs kan vrijwel ieder bedrijf zich houden aan deze 4 wetmatigheden: 1. Oprechte aandacht 2. Geen…
Tip #47 Weet jij welke klanten in 2020 de meeste nieuwe klanten hebben aangebracht? Je hebt dit jaar ongetwijfeld een aantal mooie nieuwe klanten mogen verwelkomen. Maar weet je ook…
Tip #46 Verstuur dit jaar eens geen kerstkaarten. Iedereen doet dat al, dus als je wil opvallen dan kun je beter begin december iets doen. Dan ben je zeker weten…
Tip #45 Hoe belangrijk ben je voor jouw klanten? Om onder collega’s het belang van klantgerichtheid te benadrukken ontvingen we een interessante tip van een trouwe volger van onze WhatsApp…
Tip #44 Hoe een stapje extra zetten leidt tot een hogere klantverwachting Carglass staat niet alleen bekend om reparatie van autoruiten maar ook als een voorbeeldbedrijf als het gaat om…
Wist je dat het binnenhalen van een nieuwe klant 5 tot 25 keer meer kost dan het behouden van een bestaande klant Benieuwd naar de 6 andere feiten?
Mond-tot-mond is het meest krachtige marketing instrument van iedere marketeer. En toch krijgt dit ‘kanaal’ geen enkele waarde in ieder attributiemodel. Iedere dag ziet iedereen aanbevelingen via mond-tot-mond ontstaan. In…
Tip #43 Dit zou in ieder restaurant op het menu moeten staan 😉 Je kunt iets BETER doen dan een ander, maar vaak is het beter om iets ANDERS te…
“Nu klaagt deze klant al voor de zoveelste keer dat hij maar niets hoort over de levertijd van zijn product!” 😔 De nieuwe collega die eindverantwoordelijk is voor klantenservice neemt…
Tip #42 Hoe ga jij om met onnodige en vervelende kosten die klanten bij jou moeten maken? Klantgerichtheid zit ‘m zoals zo vaak in details. Een mooi maar specifiek voorbeeld…
"Als je bewust kiest om dingen anders te doen, zorgt dat automatisch voor aanwijsbaar meer mond-tot-mondreclame" Dit is nou een gaaf voorbeeld in deze onrealistische tijden voor de horeca: sterrenrestaurant…