Rake tips voor betere resultaten

Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.

Tip #58: Klachten oplossen met een onderscheidend idee

Tip #58 Hoe je met een onderscheidend idee klachten oplost én een ideale generator voor mond-tot-mondreclame bouwt Klinkt bijna te mooi om waar te zijn he? Zoals je vorige week…

150 150 Raaker

De 5 meest gemaakte fouten in het verzamelen en verwerken van data

Al meer dan 🔟 jaar hoor ik dat data het ‘nieuwe goud’ is. Waarom wordt dat ‘nieuwe goud’ door veel bedrijven dan nog niet massaal gedolven? Veel data ligt namelijk…

150 150 Raaker

Tip #57: “Kies ervoor om dingen anders te doen, dat zorgt voor mond-tot-mondreclame”

Tip #57 "Kies ervoor om dingen anders te doen, dat zorgt voor mond-tot-mondreclame" Wat doe je als je een klein hamburgerrestaurant hebt om klanten te verleiden niet bij Burger King…

150 150 Raaker

Tip #56: Wat kun je leren van een eerste werkdag bij AFAS Software?

Tip #56 Wat kun je leren van een eerste werkdag bij AFAS Software? Als onderdeel van hun welkomstpakket ontvangen nieuwe collega’s op hun eerste werkdag een stapel van 12 +…

150 150 Raaker

Tip #55: 4 vragen die je jezelf kunt stellen als je nieuwe collega’s zoekt

Tip #55 4 vragen die je jezelf kunt stellen als je nieuwe collega’s zoekt Wil je invulling geven aan de tip van vorige week? Start dan met het beantwoorden van…

150 150 Raaker

Tip #54: Een ambassadeur die je aanbeveelt is de beste marketingcampagne die je je maar kunt wensen.

Tip #54 Een ambassadeur die je aanbeveelt is de beste marketingcampagne die je je maar kunt wensen. Maar hoe geef je daar invulling aan als je op zoek bent naar…

150 150 Raaker

Tip #53: Herkomst van klanten analyseren

Tip #53 Maak in een Excel bestand inzichtelijk hoe jouw top 100 klanten bij jou terecht zijn gekomen. Via eigen acquisitie, je website, social media, Google, mond-tot-mond reclame of andere…

150 150 Raaker

Je eigen collega’s kunnen je beste influencers zijn

Influencer-marketing is waarschijnlijk onderdeel van ieder marketingplan voor 2021 . Zo snel als het kwam, zo snel heeft het vakgebied zich ontwikkeld. Het afgelopen jaar was een keerpunt waarin niet…

150 150 Raaker

Tip #52: Geen 10% korting maar iedere 10e rekening verscheuren

Tip #52 Allereerst alle goeds gewenst voor een mooi 2021! Voor velen was 2020 een jaar om snel te vergeten, zeker voor de horeca. Wat zou het mooi zijn als…

150 150 Raaker

Tip #51: Je moet zorgen dat je altijd beter wordt beoordeeld dan je concurrenten

Tip #51 Je moet zorgen dat je altijd beter wordt beoordeeld dan je concurrenten Tevreden klanten hebben twee belangrijke waardes: ze keren terug en ze zorgen voor goede mond-tot-mondreclame. Vraag…

150 150 Raaker

Tip #50: Bedank je klagende klanten!

Tip #50 Bedank je klagende klanten! Om klanten toch weer enthousiast te krijgen wil je zoveel mogelijk informatie proberen in te winnen en te achterhalen, om te weten wat je…

150 150 Raaker

Achteruit of vooruit kijken?

Omzet, kosten, investeringen, cashflow, resultaat: deze staan vaak op de agenda in een MT overleg. Hoe mooi en fijn het ook is als je deze cijfers snel en actueel tot…

150 150 Raaker

Tip #49: “66% van alle marketeers weet niet wat de werkelijke waarde van hun klanten is”

Tip #49 "66% van alle marketeers weet niet wat de werkelijke waarde van hun klanten is" Als je dit cijfer weet voor jou bedrijf, kan het de manier hoe je…

150 150 Raaker

Tip #48: Klanten willen feitelijk maar 4 dingen:

Tip #48 Klanten willen feitelijk maar 4 dingen: Om tevreden klanten te ontwikkelen naar ambassadeurs kan vrijwel ieder bedrijf zich houden aan deze 4 wetmatigheden: 1. Oprechte aandacht 2. Geen…

150 150 Raaker

Tip #47: Weet jij welke klanten in 2020 de meeste nieuwe klanten hebben aangebracht?

Tip #47 Weet jij welke klanten in 2020 de meeste nieuwe klanten hebben aangebracht? Je hebt dit jaar ongetwijfeld een aantal mooie nieuwe klanten mogen verwelkomen. Maar weet je ook…

150 150 Raaker

Tip #46: Verstuur dit jaar eens geen kerstkaarten

Tip #46 Verstuur dit jaar eens geen kerstkaarten. Iedereen doet dat al, dus als je wil opvallen dan kun je beter begin december iets doen. Dan ben je zeker weten…

150 150 Raaker

Tip #45: Hoe belangrijk ben je voor jouw klanten?

Tip #45 Hoe belangrijk ben je voor jouw klanten? Om onder collega’s het belang van klantgerichtheid te benadrukken ontvingen we een interessante tip van een trouwe volger van onze WhatsApp…

150 150 Raaker

Tip #44: Hoe een stapje extra zetten leidt tot een hogere klantverwachting

Tip #44 Hoe een stapje extra zetten leidt tot een hogere klantverwachting Carglass staat niet alleen bekend om reparatie van autoruiten maar ook als een voorbeeldbedrijf als het gaat om…

150 150 Raaker

7 feiten over (on)tevreden klanten

Wist je dat het binnenhalen van een nieuwe klant 5 tot 25 keer meer kost dan het behouden van een bestaande klant Benieuwd naar de 6 andere feiten?

150 150 Raaker

De juiste marketing zorgt automatisch voor mond-tot-mondreclame

Mond-tot-mond is het meest krachtige marketing instrument van iedere marketeer. En toch krijgt dit ‘kanaal’ geen enkele waarde in ieder attributiemodel. Iedere dag ziet iedereen aanbevelingen via mond-tot-mond ontstaan. In…

150 150 Raaker

Tip #43: Dit zou in ieder restaurant op het menu moeten staan 😉

Tip #43 Dit zou in ieder restaurant op het menu moeten staan 😉 Je kunt iets BETER doen dan een ander, maar vaak is het beter om iets ANDERS te…

150 150 Raaker

Focus op kosten resulteert in lagere service, focus op service resulteert in lagere kosten

“Nu klaagt deze klant al voor de zoveelste keer dat hij maar niets hoort over de levertijd van zijn product!” 😔 De nieuwe collega die eindverantwoordelijk is voor klantenservice neemt…

150 150 Raaker

Tip #42: Hoe ga jij om met onnodige en vervelende kosten die klanten bij jou moeten maken?

Tip #42 Hoe ga jij om met onnodige en vervelende kosten die klanten bij jou moeten maken? Klantgerichtheid zit ‘m zoals zo vaak in details. Een mooi maar specifiek voorbeeld…

150 150 Raaker

Sterrenrestaurant gaat pizza’s bezorgen

"Als je bewust kiest om dingen anders te doen, zorgt dat automatisch voor aanwijsbaar meer mond-tot-mondreclame" Dit is nou een gaaf voorbeeld in deze onrealistische tijden voor de horeca: sterrenrestaurant…

150 150 Raaker