Tip #81: Practice what you preach
Tip #81 Practice what you preach Ook wij doen onderzoek. Daarmee houden we onszelf scherp, blijven we leren en kunnen we beter inspelen op jouw behoeften. Daarom gaan we de…
Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.
Tip #81 Practice what you preach Ook wij doen onderzoek. Daarmee houden we onszelf scherp, blijven we leren en kunnen we beter inspelen op jouw behoeften. Daarom gaan we de…
De Net Promotor Score (NPS) is de methode om loyaliteit te meten van klanten. Door het stellen van één vraag, kan je een score berekenen. De NPS. In deze video…
Tip #80 Doe de test: haal jij het maximale uit mond-tot-mondreclame? Wie wil er nou niet meer mond-tot-mondreclame? Start de test, geef je score op 20 vragen en je krijg…
Traditionele bedrijven focussen zich op het positioneren van hun merk in het hoofd van klanten. Merken van vandaag en morgen focussen zich steeds meer op het positioneren van hun merk…
Tip #79 Alles is marketing, dus ook je afwezigheidsmelding tijdens vakantie. De vakanties komen eraan, met als gevolg dat veel Nederlanders weer een standaard, saaie en onpersoonlijke afwezigheidsmelding instellen. Dat…
Het grootste deel van jouw doelgroep is nog niet klaar om te kopen. Het doel van marketing is dat als ze wel zover zijn, ze als eerste aan jou denken.…
Tip #78 Zet je klant letterlijk en figuurlijk aan tafel. Benieuwd hoe je jouw product of dienst kunt verbeteren met input van jouw klanten? Bekijk dan onze video (01:30):
Tip #76 Slechts 1 op de 26 ontevreden klanten klaagt. De rest vertrekt gewoon. Geen feedback is absoluut geen teken dat klanten tevreden zijn. Je grootste vijand is namelijk onverschilligheid.…
Tip #75 Benieuwd wat jouw klanten écht willen? Luister dan minimaal 50% van je tijd tijdens een gesprek. Door de juiste vragen te stellen en goed te luisteren, kun je…
Welk merk krijgt het voor elkaar om 5 dagen per week een moment te creëren zodat mensen aan hun product denken? Want waar denk jij aan als het bijna 4…
Tip #74 Blijf kritisch Als er meer ijs wordt verkocht dan stijgt het aantal verdrinkingen. Huh? Ja, en toch is dit waar. Maar weet jij het verschil tussen correlatie en…
Tip #73 Ben anders dan een ander, niet beter dan een ander Waarom kiezen klanten voor jou en niet voor een concurrent? Omdat je beter bent? Goedkoper? Sneller? Kwalitatiever? Origineler?…
De enige route naar winstgevende groei is vaak verborgen in het vermogen om loyale klanten je marketingafdeling te laten worden.
Tip #72 “Zorg dat klanten positief over je praten als gevolg van wat je dag in dag uit bewijst, niet van wat je belooft”
Mond-tot-mond reclame is de beste marketing die er bestaat! En ik ga je niet alleen uitleggen waarom, maar geef je ook 7 tips waar je mee aan de slag kunt.…
Tip #71 7 tips voor meer mond-tot-mondreclame In deze video delen we 7 praktische tips waar je vandaag of morgen direct mee aan de slag kunt 💪
‘First time right’ is het ultieme bewijs van betrouwbaarheid. Voor de een is betrouwbaar zijn een holle term, voor de ander een hygiënefactor en voor weer een ander is het…
Tip #70 7 drempels waar je klanten liever niet mee confronteert Onbewust werpen bedrijven vaak drempels op om klant te worden of te blijven. Het weghalen van drempels is één…
Tip #69 Ga eens wat vaker echt in gesprek met klanten Nodig eens een aantal klanten uit en vraag ze hoe je samenwerken leuker, efficiënter en klantvriendelijker kunt maken. In…
Tip #68 Tel uit je winst Als je erin slaagt om van tevreden klanten ambassadeurs te maken, verhoog je de loyaliteit van klanten enorm. Verlies je klanten, dan heeft dit…
Tip #67 Successen belonen. Fouten vieren. Binnen veel bedrijven worden successen niet of nauwelijks beloond of gevierd. En al helemaal niet samen met collega’s. Dat is jammer, want juist door…
Tip #66 Weet jij wat jouw klanten van jou verwachten? Je kunt alleen aan verwachtingen van klanten voldoen als je weet wat deze zijn. En dan moet je natuurlijk niet…
Werken bij een bedrijf waarin jouw feedback ook daadwerkelijk het verschil maakt. Klinkt idealistisch? Toch is het een ideaal dat Robin Jobs al twee jaar lang succesvol maakt. Dit doet…