Tip 101: ”Feedback zou net zo belangrijk als omzet moeten zijn”
Iedereen weet dat feedback belangrijk is, of die nu van klanten of medewerkers komt. Toch gebeurt er in praktijk vaak weinig mee. Hoe het anders kan, weten ze bij Upfront.…
Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.
Iedereen weet dat feedback belangrijk is, of die nu van klanten of medewerkers komt. Toch gebeurt er in praktijk vaak weinig mee. Hoe het anders kan, weten ze bij Upfront.…
Visie en missie zijn beide essentiële onderdelen van de strategische planning van een organisatie. Ze geven richting en betekenis aan de activiteiten van een organisatie. Hier zijn de definities zoals…
Steeds meer merken lijken in hun marketing te praten zonder te luisteren, waardoor ze essentiële inzichten missen. Volgens psychologische studies zijn mensen biologisch geprogrammeerd om beslissingen te nemen op basis…
De meest effectieve marketing van vandaag de dag komt niet van bedrijven, maar van consumenten en hun on- en offline aanbevelingen. Verschillende onderzoeken en studies tonen zelfs aan dat maar…
In veel organisaties wordt omzet als dé belangrijkste KPI gezien, terwijl feedback vaak naar de achtergrond verdwijnt. Zonder feedback ben je echter blind voor verbeterpunten. Uiteindelijk kan onopgemerkte ontevredenheid leiden…
Soms past het niet meer. Je bent uit je jas gegroeid, je huisstijl is verouderd, je focus verschuift naar een nieuwe doelgroep of je product ondergaat een radicale verandering. Tijden…
Uit verschillende onderzoeken blijkt keer op keer dat +/-5% in B2B omgevingen actief op zoek is naar jouw product of dienst. Dat betekent dus dat je 95% van al je…
Geld winnen door je aan de regels te houden? Maak kennis met de flitspaalloterij. Hoe kun je mensen motiveren om zich aan de snelheidslimiet te houden? Wat als je het…
Met de hype over AI en robots die mogelijk banen stelen, is deze 35 jaar oude advertentie van IBM nog steeds relevant. De quote waar ze mee eindigen is ook…
Een sterk merk bouwen draait niet alleen om mooie teksten en aantrekkelijke beelden. Het draait om het waarmaken van beloftes. En daar heb je betrokken en enthousiaste mensen voor nodig,…
In een groot warenhuis in Amerika (Nordstrom) kwam op een dag een boze man binnen. Hij loopt naar de balie en begint zijn relaas: “4 maanden geleden heb ik deze…
Wist je dat merken die zich onderscheiden met een bijzondere of onderscheidende ervaring drie keer vaker mond-tot-mondreclame genereren? 😲🗣️ De belangrijkste uitgangspunten: ✨ Merken met unieke ervaringen krijgen meer aanbevelingen…
Concurrentievoordeel. Iedereen is er naar op zoek, niet iedereen slaagt in die zoektocht. Je hebt concurrentievoordeel als je op een bepaalde markt een product of dienst kunt aanbieden dat zich…
Het grootste verschil tussen goed en geweldig is vaak niet zo groot als het lijkt. Kleine details maken een groot verschil. Een optimale klantbeleving is een optelsom van honderden details.…
Klagende klanten zijn zeker niet altijd de leukste klanten. Realiseer je wel dat zij wél de moeite nemen om jou te informeren over hun (negatieve) ervaringen. Feitje: 96% van alle…
Uit alle tools die je als marketeer tot je beschikking hebt om een merk te positioneren (branding) zijn merkarchetypes uniek: ze linken je merk aan duizenden jaren oude, universele, menselijke…
Echt werk maken van loyale klanten? Aandacht is altijd het meest belangrijk en waardevol. Maar er is meer. Als je continu streeft naar het verwijderen van pijnpunten voor klanten én…
De CLTV (Customer Lifetime Value) is een schatting van de totale waarde van een klant voor een organisatie gedurende de gehele levensduur van die klant. Er zijn verschillende manieren om…
Klachten oplossen is een krachtig middel om relaties met klanten te versterken en je bedrijf te verbeteren. Door snel en efficiënt op klachten te reageren, laat je zien dat je…
Marketing is een belangrijk onderdeel van elk bedrijf, of het nu groot of klein is. Het is de manier waarop je producten of diensten aan de wereld presenteert en ervoor…
Het investeren in je personeel kan een zeer krachtig middel zijn om je bedrijf succesvol te laten zijn en groeien. Wanneer je investeert in je personeel, creëer je niet alleen…
Uit onderzoek blijkt dat een goede klantenservice voor meer dan 50% van alle consumenten een belangrijke reden is om trouw te blijven aan een bedrijf. Dit zijn de 4 belangrijkste…