Rake tips voor betere resultaten

Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.

Tip 90: Als je alles voor iedereen probeert te zijn, ben je niets voor niemand.

Je kunt er niet voor iedereen zijn. Ben slim en heb het lef om te kiezen, zodat klanten ook voor jou kiezen. Kies waar je goed in bent en voor…

150 150 Raaker

De enige marketingstrategie die altijd werkt

Van oudsher zijn de waardestrategieën van Michael Treacy en Fred Wiersema erop gericht om te excelleren in één van de richtingen: kwaliteit en innovatie van je product, aandacht voor klanten…

150 150 Raaker

Tip 89: Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

Onderzoek wijst uit dat je 1️⃣2️⃣ positieve ervaringen nodig hebt om 1️⃣ slechte ervaring goed te maken.  Relaties vallen of staan met vertrouwen, het spreekwoord is daarom zeker ook hier…

150 150 Raaker

Tip 88: Beter of anders?

Tip #88 Beter of anders? Een van de grootste valkuilen bij het positioneren van jouw product of dienst (en steeds vaker ook jouw bedrijf als werkgever) is die van ‘beter’.…

150 150 Raaker

Kleine details in positionering

Briljante copy. Sterke positionering ook. Dat lijkt zo simpel, op het eerste gezicht... Wat ons betreft hét bewijs dat je altijd het voordeel voor de klant moet communiceren. Kleine details…

150 150 Raaker

Infographic mond-tot-mondreclame

10 redenen waarom mond-tot-mondreclame de beste vorm van marketing is. Wist je dat slechts 6% van alle marketeers mond-tot-mondreclame beheerst en actief bedrijft? Terwijl bewezen is dat mond-tot-mondreclame de beste…

150 150 Raaker

Tip 87: 5 onderschatte marketing acties

Kleine moeite, grote impact. Met minimale budgetten betere resultaten halen, wie wil dat nou niet? Er zijn best veel tactieken beschikbaar hoe je met minimale budgetten en weinig tijd, veel…

150 150 Raaker

Tip 86: Jouw klant is misschien wel de beste influencer die je kunt vinden.

Blije klanten zijn de beste marketeers die je je als bedrijf maar kunt wensen. Waar veel bedrijven grijpen naar bekende _influencers_ om meer bereik te genereren wordt vaak onvoldoende stil…

150 150 Raaker

Haal jij het maximale uit mond-tot-mondreclame?

Doe de test: haal jij het maximale uit mond-tot-mondreclame? Wie wil er nou niet meer mond-tot-mondreclame? Start de test, geef je score op 20 vragen en je krijg direct de…

150 150 Raaker

Tip #85: Door de lat lager te leggen is nog nooit iemand hoger gaan springen

In veel projecten werken we volgens de OKR methodiek. Objectives & Key Results. OKR’s geven antwoord op de 2 belangrijkste strategische vragen van ieder bedrijf: wat willen we bereiken en…

150 150 Raaker

Segmenteer klantgroepen niet alleen op basis van omzet en marge!

Segmenteer en bekijk klanten niet alleen vanuit het oogpunt van omzet en marge, maar kijk ook eens kritisch naar loyaliteit en ambassadeurschap.

150 150 Raaker

Anti Black Friday

Nog een bericht over #blackfriday? Ja en nee. Dit keer ‘Anti Black Friday’. Wij houden ervan! In dit bericht delen we 7 rake voorbeelden van merken die inspireren om te…

150 150 Raaker

Tip #84: Je wil ze niet, maar ze zijn er wel.

Je hebt ze ongetwijfeld liever niet, maar ze zijn vrijwel overal te vinden: ontevreden klanten. Ooit gerealiseerd dat deze klanten een kans zijn om te leren en te groeien? Terecht…

150 150 Raaker

Tip #83: Maak jij regels voor 5% of 95%?

Als klant kun je op verschillende momenten een drempel ervaren om in contact te komen met een bedrijf, iets te kopen, retourneren of een klacht in te dienen. Vaak worden…

150 150 Raaker

Tip #82: Verleng de klantreis

Tip #82 Verleng de klantreis. Wie wil er nou niet af en toe verrast worden? Deze week hadden we een creatieve brainstormsessie met 16 makelaars over hoe je klanten kunt…

150 150 Raaker

Merkpaspoort voor Proludic

Dit was een gaaf project voor Proludic! En ook een mooi voorbeeld hoe je merkwaarden overbrengt en borgt binnen teams.  Veel bedrijven werken met een merkpaspoort om vast te leggen…

1024 1024 Raaker

Weet jij welke bestaande klanten de meeste nieuwe klanten hebben aangebracht?

Weet jij welke bestaande klanten de meeste nieuwe klanten hebben aangebracht? Maak dan eens een analyse van jouw top 50 of 100 klanten. Ga voor iedere klant na hoe die bij…

150 150 Raaker

Tweederde van jouw marketing gebeurt zonder jou

Twee derde van jouw marketing gebeurt zonder jou. Mensen delen reviews, praten online over jou en in hun directe omgeving. Jouw klanten zijn jouw marketeers. Klanten helpen dat te doen…

150 150 Raaker

Tip #81: Practice what you preach

Tip #81 Practice what you preach Ook wij doen onderzoek. Daarmee houden we onszelf scherp, blijven we leren en kunnen we beter inspelen op jouw behoeften. Daarom gaan we de…

150 150 Raaker

NPS: Klanttevredenheid meten door het stellen van één vraag

De Net Promotor Score (NPS) is de methode om loyaliteit te meten van klanten. Door het stellen van één vraag, kan je een score berekenen. De NPS. In deze video…

150 150 Raaker

Tip #80: Doe de test: haal jij het maximale uit mond-tot-mondreclame?

Tip #80 Doe de test: haal jij het maximale uit mond-tot-mondreclame? Wie wil er nou niet meer mond-tot-mondreclame? Start de test, geef je score op 20 vragen en je krijg…

150 150 Raaker

Zorg dat jouw merk niet in het hoofd maar in het hart van je doelgroep zit

Traditionele bedrijven focussen zich op het positioneren van hun merk in het hoofd van klanten. Merken van vandaag en morgen focussen zich steeds meer op het positioneren van hun merk…

150 150 Raaker

Tip #79: Alles is marketing, dus ook je afwezigheidsmelding tijdens vakantie.

Tip #79 Alles is marketing, dus ook je afwezigheidsmelding tijdens vakantie. De vakanties komen eraan, met als gevolg dat veel Nederlanders weer een standaard, saaie en onpersoonlijke afwezigheidsmelding instellen. Dat…

150 150 Raaker