Rake tips voor betere resultaten

Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.

Tip 101: ”Feedback zou net zo belangrijk als omzet moeten zijn”

Iedereen weet dat feedback belangrijk is, of die nu van klanten of medewerkers komt. Toch gebeurt er in praktijk vaak weinig mee. Hoe het anders kan, weten ze bij Upfront.…

150 150 Raaker

Visie en missie: voor eens en altijd uitgelegd

Visie en missie zijn beide essentiële onderdelen van de strategische planning van een organisatie. Ze geven richting en betekenis aan de activiteiten van een organisatie. Hier zijn de definities zoals…

150 150 Raaker

Het belang van luisteren in marketing

Steeds meer merken lijken in hun marketing te praten zonder te luisteren, waardoor ze essentiële inzichten missen. Volgens psychologische studies zijn mensen biologisch geprogrammeerd om beslissingen te nemen op basis…

150 150 Raaker

Tip 100: “We moeten ons vaker realiseren dat klanten onze marketingafdeling zijn”

De meest effectieve marketing van vandaag de dag komt niet van bedrijven, maar van consumenten en hun on- en offline aanbevelingen. Verschillende onderzoeken en studies tonen zelfs aan dat maar…

150 150 Raaker

Wat als omzet en feedback even belangrijk waren?

In veel organisaties wordt omzet als dé belangrijkste KPI gezien, terwijl feedback vaak naar de achtergrond verdwijnt. Zonder feedback ben je echter blind voor verbeterpunten. Uiteindelijk kan onopgemerkte ontevredenheid leiden…

1200 1200 Raaker

Rebranding: de lancering van een nieuw merk en visuele identiteit

Soms past het niet meer. Je bent uit je jas gegroeid, je huisstijl is verouderd, je focus verschuift naar een nieuwe doelgroep of je product ondergaat een radicale verandering. Tijden…

1172 744 Raaker

Het merk dat onthouden wordt, is het merk dat gekocht wordt.

Uit verschillende onderzoeken blijkt keer op keer dat +/-5% in B2B omgevingen actief op zoek is naar jouw product of dienst.  Dat betekent dus dat je 95% van al je…

1200 1200 Raaker

De flitspaalloterij

Geld winnen door je aan de regels te houden? Maak kennis met de flitspaalloterij. Hoe kun je mensen motiveren om zich aan de snelheidslimiet te houden? Wat als je het…

1000 520 Raaker

“To treat technology as a threat would halt progress”

Met de hype over AI en robots die mogelijk banen stelen, is deze 35 jaar oude advertentie van IBM nog steeds relevant. De quote waar ze mee eindigen is ook…

626 900 Raaker

Tip 99: Versterk je merk van binnenuit!

Een sterk merk bouwen draait niet alleen om mooie teksten en aantrekkelijke beelden. Het draait om het waarmaken van beloftes. En daar heb je betrokken en enthousiaste mensen voor nodig,…

150 150 Raaker

Tip 98: Klachten? Eerst oplossen, dan onderzoeken.

In een groot warenhuis in Amerika (Nordstrom) kwam op een dag een boze man binnen. Hij loopt naar de balie en begint zijn relaas: “4 maanden geleden heb ik deze…

150 150 Raaker

Tip 97: Maak het verschil met unieke ervaringen!

Wist je dat merken die zich onderscheiden met een bijzondere of onderscheidende ervaring drie keer vaker mond-tot-mondreclame genereren? 😲🗣️ De belangrijkste uitgangspunten: ✨ Merken met unieke ervaringen krijgen meer aanbevelingen…

150 150 Raaker

Je kunt je alleen onderscheiden van concurrentie als je een verschil kunt maken én dat kunt behouden

Concurrentievoordeel. Iedereen is er naar op zoek, niet iedereen slaagt in die zoektocht.  Je hebt concurrentievoordeel als je op een bepaalde markt een product of dienst kunt aanbieden dat zich…

1000 1000 Raaker

Tip 96: Het grootste verschil tussen goed en geweldig

Het grootste verschil tussen goed en geweldig is vaak niet zo groot als het lijkt. Kleine details maken een groot verschil.  Een optimale klantbeleving is een optelsom van honderden details.…

150 150 Raaker

Tip 95: Bedank klagende klanten

Klagende klanten zijn zeker niet altijd de leukste klanten. Realiseer je wel dat zij wél de moeite nemen om jou te informeren over hun (negatieve) ervaringen. Feitje: 96% van alle…

150 150 Raaker

12 archetypes in branding

Uit alle tools die je als marketeer tot je beschikking hebt om een merk te positioneren (branding) zijn merkarchetypes uniek: ze linken je merk aan duizenden jaren oude, universele, menselijke…

1000 1000 Raaker

Tip 94: Door pijnpunten te verwijderen én buitengewone ervaringen te creëren bouw je iedere dag aan loyale klanten.

Echt werk maken van loyale klanten? Aandacht is altijd het meest belangrijk en waardevol. Maar er is meer. Als je continu streeft naar het verwijderen van pijnpunten voor klanten én…

150 150 Raaker

Customer Lifetime Value berekenen

De CLTV (Customer Lifetime Value) is een schatting van de totale waarde van een klant voor een organisatie gedurende de gehele levensduur van die klant. Er zijn verschillende manieren om…

150 150 Raaker

Tip 93: Alleen klachten oplossen is niet genoeg

Klachten oplossen is een krachtig middel om relaties met klanten te versterken en je bedrijf te verbeteren. Door snel en efficiënt op klachten te reageren, laat je zien dat je…

150 150 Raaker

Samenvatting boek Good Strategy Bad Strategy

150 150 Raaker

Het geheim achter succesvolle marketing: waarom mond-tot-mondreclame onmisbaar is

Marketing is een belangrijk onderdeel van elk bedrijf, of het nu groot of klein is. Het is de manier waarop je producten of diensten aan de wereld presenteert en ervoor…

150 150 Raaker

9 redenen waarom je medewerkers tot ambassadeur van jouw bedrijf zou moeten maken

Het investeren in je personeel kan een zeer krachtig middel zijn om je bedrijf succesvol te laten zijn en groeien. Wanneer je investeert in je personeel, creëer je niet alleen…

150 150 Raaker

Tip 92: Klantenservice begint waar klantbeleving faalt

Uit onderzoek blijkt dat een goede klantenservice voor meer dan 50% van alle consumenten een belangrijke reden is om trouw te blijven aan een bedrijf. Dit zijn de 4 belangrijkste…

150 150 Raaker