Haal jij het maximale uit mond-tot-mondreclame?
Doe de test: haal jij het maximale uit mond-tot-mondreclame? Wie wil er nou niet meer mond-tot-mondreclame? Start de test, geef je score op 20 vragen en je krijg direct de…
Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.
Doe de test: haal jij het maximale uit mond-tot-mondreclame? Wie wil er nou niet meer mond-tot-mondreclame? Start de test, geef je score op 20 vragen en je krijg direct de…
In veel projecten werken we volgens de OKR methodiek. Objectives & Key Results. OKR’s geven antwoord op de 2 belangrijkste strategische vragen van ieder bedrijf: wat willen we bereiken en…
Segmenteer en bekijk klanten niet alleen vanuit het oogpunt van omzet en marge, maar kijk ook eens kritisch naar loyaliteit en ambassadeurschap.
Nog een bericht over #blackfriday? Ja en nee. Dit keer ‘Anti Black Friday’. Wij houden ervan! In dit bericht delen we 7 rake voorbeelden van merken die inspireren om te…
Je hebt ze ongetwijfeld liever niet, maar ze zijn vrijwel overal te vinden: ontevreden klanten. Ooit gerealiseerd dat deze klanten een kans zijn om te leren en te groeien? Terecht…
Als klant kun je op verschillende momenten een drempel ervaren om in contact te komen met een bedrijf, iets te kopen, retourneren of een klacht in te dienen. Vaak worden…
Tip #82 Verleng de klantreis. Wie wil er nou niet af en toe verrast worden? Deze week hadden we een creatieve brainstormsessie met 16 makelaars over hoe je klanten kunt…
Dit was een gaaf project voor Proludic! En ook een mooi voorbeeld hoe je merkwaarden overbrengt en borgt binnen teams. Veel bedrijven werken met een merkpaspoort om vast te leggen…
Weet jij welke bestaande klanten de meeste nieuwe klanten hebben aangebracht? Maak dan eens een analyse van jouw top 50 of 100 klanten. Ga voor iedere klant na hoe die bij…
Twee derde van jouw marketing gebeurt zonder jou. Mensen delen reviews, praten online over jou en in hun directe omgeving. Jouw klanten zijn jouw marketeers. Klanten helpen dat te doen…
Tip #81 Practice what you preach Ook wij doen onderzoek. Daarmee houden we onszelf scherp, blijven we leren en kunnen we beter inspelen op jouw behoeften. Daarom gaan we de…
De Net Promotor Score (NPS) is de methode om loyaliteit te meten van klanten. Door het stellen van één vraag, kan je een score berekenen. De NPS. In deze video…
Tip #80 Doe de test: haal jij het maximale uit mond-tot-mondreclame? Wie wil er nou niet meer mond-tot-mondreclame? Start de test, geef je score op 20 vragen en je krijg…
Traditionele bedrijven focussen zich op het positioneren van hun merk in het hoofd van klanten. Merken van vandaag en morgen focussen zich steeds meer op het positioneren van hun merk…
Tip #79 Alles is marketing, dus ook je afwezigheidsmelding tijdens vakantie. De vakanties komen eraan, met als gevolg dat veel Nederlanders weer een standaard, saaie en onpersoonlijke afwezigheidsmelding instellen. Dat…
Het grootste deel van jouw doelgroep is nog niet klaar om te kopen. Het doel van marketing is dat als ze wel zover zijn, ze als eerste aan jou denken.…
Tip #78 Zet je klant letterlijk en figuurlijk aan tafel. Benieuwd hoe je jouw product of dienst kunt verbeteren met input van jouw klanten? Bekijk dan onze video (01:30):
Tip #76 Slechts 1 op de 26 ontevreden klanten klaagt. De rest vertrekt gewoon. Geen feedback is absoluut geen teken dat klanten tevreden zijn. Je grootste vijand is namelijk onverschilligheid.…
Tip #75 Benieuwd wat jouw klanten écht willen? Luister dan minimaal 50% van je tijd tijdens een gesprek. Door de juiste vragen te stellen en goed te luisteren, kun je…
Welk merk krijgt het voor elkaar om 5 dagen per week een moment te creëren zodat mensen aan hun product denken? Want waar denk jij aan als het bijna 4…
Tip #74 Blijf kritisch Als er meer ijs wordt verkocht dan stijgt het aantal verdrinkingen. Huh? Ja, en toch is dit waar. Maar weet jij het verschil tussen correlatie en…
Tip #73 Ben anders dan een ander, niet beter dan een ander Waarom kiezen klanten voor jou en niet voor een concurrent? Omdat je beter bent? Goedkoper? Sneller? Kwalitatiever? Origineler?…
De enige route naar winstgevende groei is vaak verborgen in het vermogen om loyale klanten je marketingafdeling te laten worden.