Rake tips voor betere resultaten

Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.

Tip 94: Door pijnpunten te verwijderen én buitengewone ervaringen te creëren bouw je iedere dag aan loyale klanten.

Echt werk maken van loyale klanten? Aandacht is altijd het meest belangrijk en waardevol. Maar er is meer. Als je continu streeft naar het verwijderen van pijnpunten voor klanten én…

150 150 Raaker

Customer Lifetime Value berekenen

De CLTV (Customer Lifetime Value) is een schatting van de totale waarde van een klant voor een organisatie gedurende de gehele levensduur van die klant. Er zijn verschillende manieren om…

150 150 Raaker

Tip 93: Alleen klachten oplossen is niet genoeg

Klachten oplossen is een krachtig middel om relaties met klanten te versterken en je bedrijf te verbeteren. Door snel en efficiënt op klachten te reageren, laat je zien dat je…

150 150 Raaker

Samenvatting boek Good Strategy Bad Strategy

150 150 Raaker

Het geheim achter succesvolle marketing: waarom mond-tot-mondreclame onmisbaar is

Marketing is een belangrijk onderdeel van elk bedrijf, of het nu groot of klein is. Het is de manier waarop je producten of diensten aan de wereld presenteert en ervoor…

150 150 Raaker

9 redenen waarom je medewerkers tot ambassadeur van jouw bedrijf zou moeten maken

Het investeren in je personeel kan een zeer krachtig middel zijn om je bedrijf succesvol te laten zijn en groeien. Wanneer je investeert in je personeel, creëer je niet alleen…

150 150 Raaker

Tip 92: Klantenservice begint waar klantbeleving faalt

Uit onderzoek blijkt dat een goede klantenservice voor meer dan 50% van alle consumenten een belangrijke reden is om trouw te blijven aan een bedrijf. Dit zijn de 4 belangrijkste…

150 150 Raaker

Tip 91: Bel klanten voordat ze jou bellen

Als klanten bellen om de status van een offerte, opdracht of klacht te controleren kan dat een signaal zijn dat je systemen niet optimaal werken. Mensen zoals jij en ik…

150 150 Raaker

Op welke manieren kun je klanten meer aandacht geven?

Als marketeer weet je hoe cruciaal het is om een goed inzicht te hebben op de behoeften en voorkeuren van je doelgroep. Immers, die kennis zorgt voor de juiste onderbouwing…

150 150 Raaker

Strategie draait om het kiezen van een andere aanpak dan je concurrenten.

Strategie draait om een andere aanpak kiezen dan je concurrenten. In een markt vol concurrentie merken veel bedrijven dat ze moeite hebben om zich te onderscheiden en op te vallen.…

150 150 Raaker

De basics van mond-tot-mondreclame

Mond-tot-mondreclame is een van de meest krachtige manieren om een product of dienst te promoten. Dit komt omdat het op een natuurlijke manier gebeurt en de aanbevelingen van vrienden en…

150 150 Raaker

Hoe ontwikkel je een ideale ‘customer journey’

Er bestaat geen ideale customer journey die voor ieder bedrijf toepasbaar is, omdat dit sterk afhankelijk is van de doelen en behoeften van het bedrijf en de specifieke kenmerken van…

150 150 Raaker

Tip 90: Als je alles voor iedereen probeert te zijn, ben je niets voor niemand.

Je kunt er niet voor iedereen zijn. Ben slim en heb het lef om te kiezen, zodat klanten ook voor jou kiezen. Kies waar je goed in bent en voor…

150 150 Raaker

De enige marketingstrategie die altijd werkt

Van oudsher zijn de waardestrategieën van Michael Treacy en Fred Wiersema erop gericht om te excelleren in één van de richtingen: kwaliteit en innovatie van je product, aandacht voor klanten…

150 150 Raaker

Tip 89: Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

Onderzoek wijst uit dat je 1️⃣2️⃣ positieve ervaringen nodig hebt om 1️⃣ slechte ervaring goed te maken.  Relaties vallen of staan met vertrouwen, het spreekwoord is daarom zeker ook hier…

150 150 Raaker

Tip 88: Beter of anders?

Tip #88 Beter of anders? Een van de grootste valkuilen bij het positioneren van jouw product of dienst (en steeds vaker ook jouw bedrijf als werkgever) is die van ‘beter’.…

150 150 Raaker

Kleine details in positionering

Briljante copy. Sterke positionering ook. Dat lijkt zo simpel, op het eerste gezicht... Wat ons betreft hét bewijs dat je altijd het voordeel voor de klant moet communiceren. Kleine details…

150 150 Raaker

Infographic mond-tot-mondreclame

10 redenen waarom mond-tot-mondreclame de beste vorm van marketing is. Wist je dat slechts 6% van alle marketeers mond-tot-mondreclame beheerst en actief bedrijft? Terwijl bewezen is dat mond-tot-mondreclame de beste…

150 150 Raaker

Tip 87: 5 onderschatte marketing acties

Kleine moeite, grote impact. Met minimale budgetten betere resultaten halen, wie wil dat nou niet? Er zijn best veel tactieken beschikbaar hoe je met minimale budgetten en weinig tijd, veel…

150 150 Raaker

Tip 86: Jouw klant is misschien wel de beste influencer die je kunt vinden.

Blije klanten zijn de beste marketeers die je je als bedrijf maar kunt wensen. Waar veel bedrijven grijpen naar bekende _influencers_ om meer bereik te genereren wordt vaak onvoldoende stil…

150 150 Raaker

Haal jij het maximale uit mond-tot-mondreclame?

Doe de test: haal jij het maximale uit mond-tot-mondreclame? Wie wil er nou niet meer mond-tot-mondreclame? Start de test, geef je score op 20 vragen en je krijg direct de…

150 150 Raaker

Tip #85: Door de lat lager te leggen is nog nooit iemand hoger gaan springen

In veel projecten werken we volgens de OKR methodiek. Objectives & Key Results. OKR’s geven antwoord op de 2 belangrijkste strategische vragen van ieder bedrijf: wat willen we bereiken en…

150 150 Raaker