Tip #57
“Kies ervoor om dingen anders te doen, dat zorgt voor mond-tot-mondreclame”
Wat doe je als je een klein hamburgerrestaurant hebt om klanten te verleiden niet bij Burger King of McDonalds een hamburger te kopen, maar bij jou? Skip’s Kitchen, een kleine zaak gespecialiseerd in hamburgers in Californië, ontdekte een manier om de lange wachtrij aangenamer te maken én bedacht per toeval tegelijkertijd een geniale strategie voor meer mond-tot-mondreclame.
Je komt binnen, je geeft je bestelling door en je krijgt een set speelkaarten onder je neus gepresenteerd. Trek je de joker, dan krijg je je gehele bestelling gratis!
Skip geeft hiermee ongeveer 2% van alle orders gratis weg. De mond-tot-mondreclame die het genereert is eigenlijk onbetaalbaar. Mensen delen het voorval op social media en nemen selfies met de joker kaart.
Kun je goed eten bij Skip’s Kitchen? Jazeker. Sterker nog, in 2017 stonden ze in de top 30 van plaatsen waar je de beste hamburger kunt eten in de VS. De kwaliteit van het eten zorgt echter niet voor mond-tot-mondreclame: de jokerkaart wel.
Ook jij hebt een keuze: de keuze om hetzelfde te doen dan alle anderen, of de keuze om het anders te doen. Kies je ervoor om dingen anders te doen, dan zorgt dat voor mond-tot-mondreclame 💪.