De Raaker Route staat centraal in onze visie en aanpak.

In 5 stappen op weg naar meetbaar meer mond-tot-mondreclame.

Denken

Van vergroten naar verbinden

Ons doel is niet het verzamelen van zoveel mogelijk volgers, maar het creëren van vertrouwen bij klanten en medewerkers en het toevoegen van waarde.

Dat begint aan de voorkant, door rake keuzes te maken over je eigen merk. Over wie je bent en waar je naartoe wil, om vervolgens met de juiste doelgroep in contact te komen en te blijven.

Meten

Van database naar fanbase

Onze strategie? Met jouw merk hét verschil maken voor klanten en medewerkers. Hun mening en bijbehorende verbetermogelijkheden meten we op basis van data.

Dat zorgt voor rake inzichten, waarmee we fans creëren voor de lange termijn. Ambassadeurs, die als enthousiaste verkopers hun positieve ervaringen delen met anderen, waardoor ze jouw merk meetbaar laten groeien.

Onderzoeken

Van wensen naar weten

We doen niet zomaar iets. Samen onderzoeken we hoe jouw merk de meeste waarde toe kan voegen voor je klanten.

Daarvoor halen we op een relevante en creatieve manier informatie en feedback op bij (potentiële) klanten en medewerkers. Zodat we écht weten wat hen raakt. En we aan de slag kunnen met meetbare resultaten, gericht op jouw doelen.

Raken

Van advertentie naar aanbeveling

We bedenken een complete en duurzame strategie met zoveel mogelijk raakmomenten: onvergetelijke ervaringen waardoor er blijvend over je wordt gepraat.

Top-of-mond blijven bij potentiële én bestaande klanten, dat is het doel. Want het merk dat wordt onthouden, is het merk dat wordt gekocht. En de plek waar nieuwe medewerkers in de rij staan.

Doen

Van af en toe naar altijd

We gaan structureel samen aan de slag, zodat mensen over jouw merk blijven praten. Onze rol? Regisseur van jouw marketingstrategie.

We inspireren, moedigen aan, meten, onderzoeken, raken en evalueren. En zorgen dat acties en ideeën ook echt worden uitgevoerd. Dat doen we met jou en je team, en eventueel externe specialisten. Jij gelooft in duurzaam investeren in je merk, wij doen de rest.

Iets afspreken?

Krijg je geen spijt van 😉

We zijn benieuwd naar jouw uitdaging. In een uur tijd delen we onze visie en bespreken we of en hoe we van meerwaarde kunnen zijn.

Neem contact op

De 7 basisprincipes die het fundament vormen van een doordachte strategie voor meetbaar meer mond-tot-mondreclame

1

LUISTER NAAR JE KLANTEN

Luister naar je klanten, ga in gesprek, verzamel feedback, weet wat er speelt en ga actief aan de slag met het verbeteren van jouw product, dienst of ervaring. Zo bouw je iedere dag op een structurele manier aan een betere versie van jouw bedrijf.

Hoe vaak vraag jij aan je klanten of ze tevreden zijn? Wat beter kan? Of ze tips voor je hebben? Klanten weten niet wat ze willen, hoor je dan vaak. Echt wel. Dat weten ze heel goed. Kunst is alleen om de juiste vragen te stellen. Doe je dat, dan leg je de (latente) behoefte al snel bloot.

Ga dus met je klanten in gesprek. Neem je beslissingen niet op aannames, maar geef je klanten een vaste plek aan de ‘directietafel’. Want uiteindelijk is er maar één de baas: jouw klant.

2

NEEM FRICTIES WEG

Ergens klant worden is meestal niet zo moeilijk. Bedrijven staan voor je in de rij om je te helpen, je iets te verkopen of je zo snel mogelijk binnen te hengelen.

Maar ergens klant blijven is een ander verhaal. Dan dienen beloftes waargemaakt te worden, positieve ervaringen ontwikkeld te worden en moeten je processen dusdanig zijn ingericht dat het zo makkelijk is om klant te zijn, dat je nooit meer iets anders wilt.

Te veel bedrijven hebben hun focus op het verkopen van hun product of dienst liggen. Terwijl ze zich eigenlijk zouden moeten afvragen: hoe kunnen we het ‘probleem’ van een klant oplossen?

Ga na welk gedoe klanten ervaren op elk moment dat ze contact hebben met je bedrijf, product of dienst. En neem die fricties weg. Dat is positief. Dat is verrassend. En dat zorgt dat ze over je gaan praten.

3

SPEEL IN OP VERANDERINGEN

In een wereld waar bedrijven strijden om aandacht, is een onderscheidende strategie meer dan ooit cruciaal. Het voortdurend aanpassen en innoveren van je strategie en businessmodel helpt je niet alleen om op te vallen, maar ook een duurzame voorsprong op je concurrenten te creëeren.

Klanten veranderen. Hun gedrag en behoeften verandert ook. Als je dat gedrag analyseert, signaleer je tijdig kansen, werk je effectiever en kun je zelfs toekomstig gedrag van klanten voorspellen. Dat is wat je wilt, toch?

Niet alleen je klanten veranderen. Alles verandert. Continu. En alles heeft een invloed op jouw organisatie. Kunst is dus om je business model continu te spiegelen aan die veranderende wereld. Ben je nog actueel? Twijfel je: vraag het je klanten!

4

ZORG VOOR EEN GLIMLACH

Wanneer heb jij als klant voor het laatst een glimlach gekregen door een actie van een bedrijf? Op deze vraag resulteert vaker een stilte dan een stortvloed aan ervaringen als je deze vraag aan een groep mensen stelt. 

Mensen willen worden verrast. Wat zijn nu de momenten dat je jouw klanten blij kunt maken; dat je even een glimlach op hun gezicht kunt toveren? Als dat je lukt, voelt marketing niet meer als marketing.

En nee, dat zit hem heus niet in grote dingen. Dat zit hem juist in de details. Maar je weet wat ze zeggen: het zijn de details die vaak het verschil maken…

5

DURF ANDERS TE ZIJN

Een van de grootste valkuilen bij het positioneren van jouw product, dienst of merk (en steeds vaker ook jouw bedrijf als werkgever!) is die van ‘beter’.

Vaak positioneren merken zich als een beter alternatief voor een concurrent. Beter is eigenlijk slechter. Anders is waar het om draait en waar je écht het verschil mee maakt.

Brainstorm daarvoor met je team, test ideeën bij een aantal klanten en zorg dat je echt onderscheidend te werk gaat en mensen een goede reden geeft om over je te praten.

6

GEEF PERSOONLIJKE AANDACHT

Bouw aan een fanbase door aandacht te geven en betrokkenheid te belonen.

Als mensen een negatieve ervaring hebben met je bedrijf, product of dienst delen ze dat gemiddeld met 9 tot 15 anderen. Het kost gemiddeld 12 positieve ervaringen om het effect daarvan teniet te doen.

Jouw uitdaging dus is om een ‘raaker’ te hebben op ieder moment dat jouw klant contact met je heeft. Weet jij die ‘merkwaardige’ ervaring te leveren, dan zal die altijd bijblijven.

7

VERANKER KLANTGERICHTHEID

Als je medewerkers niet van je bedrijf, product of dienst houden, gaan je klanten dat ook niet doen. Wil je dat klanten fan je worden, dan zul je dus ook van je medewerkers fans moeten maken.

Hoe je dat doet? Zorg dat iedereen eerst denkt in oplossingen en pas dan in omzet. Deel verantwoordelijkheid. Vier successen. Deel feedback. Leer van elkaar.

En misschien wel de belangrijkste tip die we je kunnen geven: wordt zelf eens klant bij je bedrijf en ervaar hoe dat is.