Echt, ik snap het soms niet meer.
We investeren klauwen met geld in marketing, campagnes, tools, funnels, AI… Maar het lijkt soms wel dat we geen klant meer durven te bellen.
Liever een mail. Een appje. Of nog erger, een onpersoonlijke automation.
Want ja, dat is efficiënt. Schaalbaar. En vooral: minder ongemakkelijk.
Maar ook: afstandelijk. Onpersoonlijk. Koud.
Wat kost het om een klant gewoon op te bellen? Tijd.
Wat levert het op? Verbinding. Waardering. Inzicht. Loyaliteit. Groei.
Het is eigenlijk zó simpel.
En tóch doen we het niet. Omdat een klik op ‘verzenden’ veiliger voelt dan een echt gesprek.
In een tijd waarin AI zich razendsnel ontwikkelt, is menselijk contact je grootste onderscheidend vermogen. En dat laat je dus liggen.
📌 Je klanten weten dat je druk bent. Maar ze vergeten nooit dat je even tijd voor ze maakte. Dus klim in die telefoon. Bel die klant op. Niet omdat het moet. Maar omdat het verschil maakt.
En dat weet je zelf stiekem ook wel. Alleen moet iemand het je soms nog eens ff zeggen. Dus, bij deze. Graag gedaan 😉