Tip #51: Je moet zorgen dat je altijd beter wordt beoordeeld dan je concurrenten

Tip #51

Je moet zorgen dat je altijd beter wordt beoordeeld dan je concurrenten

Tevreden klanten hebben twee belangrijke waardes: ze keren terug en ze zorgen voor goede mond-tot-mondreclame. Vraag klanten die iets bij je gekocht hebben of ze je zouden aanbevelen. Wanneer je met een 6 of lager wordt beoordeeld, heb je eigenlijk geld weggegooid. Bij een 7 of 8 speel je quitte. Pas bij een beoordeling met een 9 of 10 gaat het goed. Je moet zorgen dat je altijd beter wordt beoordeeld dan je concurrenten!

Hoe maak je van een 7 of 8 een 9 of een 10?
Door mensen te raken. Ze te verrassen. Een stapje extra te doen. Onverwachte aandacht te geven. Daar worden klanten blij van.

Maar klanten blij maken kost toch veel geld hoor ik je denken? Ja, dat klopt. Dus gaat het erom hoe je dat zo slim mogelijk organiseert. En jezelf afvragen wat de waarde is van een tevreden klant. Als je dat eenmaal weet, dan kun je genoeg acties verzinnen om te bepalen wat je kunt doen om die investering terug te verdienen 😉

150 150 Raaker