Tip 92: Klantenservice begint waar klantbeleving faalt

Uit onderzoek blijkt dat een goede klantenservice voor meer dan 50% van alle consumenten een belangrijke reden is om trouw te blijven aan een bedrijf.

Dit zijn de 4 belangrijkste onderdelen van uitzonderlijk goede klantenservice:
1. Inlevingsvermogen: vriendelijk zijn en goed luisteren
2. Transparantie: duidelijke communicatie en beloftes nakomen
3. Persoonlijk: ken je klanten en personaliseer je service
4. Oplossingsgericht: positief ingesteld en denken in oplossingen

Jouw belangrijkste troef zijn je klanten.
Zonder klanten heb je geen bestaansrecht en kun je niet groeien. Je moet er dus niet alleen voor zorgen dat je nieuwe klanten binnenhaalt, maar ze ook vasthoudt en er ambassadeurs van maakt. Je klantenservice kan hierin een belangrijke rol spelen, omdat 7 op de 10 consumenten aangeeft dat een vriendelijke medewerker van de klantenservice essentieel is voor een positieve ervaring.

150 150 Raaker