Meet iBOT
Marketingstrategie voor introductie van de meest innovatieve elektrische rolstoel.

Maak kennis met de meest bijzondere rolstoel die je ooit hebt gezien.

De iBOT elektrische rolstoel is een multifunctioneel persoonlijk mobiliteitshulpmiddel waarmee gebruikers ervaringen bereiken die voorheen onmogelijk waren.

Rijden door het zand naar de waterkant. Onverharde wegen in het bos. Gemakkelijk over ruwe ondergronden als zand, gras, stenen en zelfs sneeuw rijden. Een ander recht in de ogen kijken en écht contact maken.

2KERR is de exclusieve importeur voor de iBOT in Europa. Voor de Europese lancering van de iBOT denken we mee in de uitdagende vraag hoe we het merk én het product positioneren, introduceren en op continue basis vermarkten.

Opdrachtgever

2KERR (Oss)

Sinds

2021

Diensten

Positionering
Brainstorms
Merkverhaal
Marktintroductie
Activaties

iBOT elektrische rolstoel

De iBOT biedt meer mogelijkheden dan een gewone elektrische rolstoel en net zoveel comfort. Twintig jaar doorontwikkelde technieken komen samen in één apparaat met zes verschillende standen.

Standaard

Behendig en comfortabel.

Balanceren

Maak contact op ooghoogte.

4-wiel aangedreven

Rijd over elke ondergrond.

Traplopen

Zelfstandig omhoog en omlaag.

Autorijden

Zelf achter het stuur dankzij het docking systeem.

Verplaatsen

Makkelijk in en uit een auto, trein of vliegtuig.

Positionering

2KERR wil de voordelen van balanstechniek bereikbaar maken voor mensen met een mobiliteitsbeperking en zo hun kwaliteit van leven te verbeteren met meer vrijheid, zelfstandigheid en plezier.

Als enige specialist in balansrolstoelen in Europa wil 2KERR de voordelen van deze technologie bereikbaar maken voor zoveel mogelijk rolstoelgebruikers met als doel dat mensen met een mobiliteitsbeperking gewoon weer mee kunnen doen met alledaagse activiteiten.

Deze gedachte, in combinatie met de Segway technologie waarop de iBOT is gebaseerd en wat ervoor zorgt dat het apparaat op twee wielen kan balanceren, maakt dat gebruikers ongekende mogelijkheden kunnen ervaren. Vandaar ook de belofte “Gewoon gaan. Net als iedereen.”

Effectieve activatie

Een goed product verkoopt zichzelf… Dit impliceert dat een kwalitatief en innovatief product dusdanig aantrekkelijk is dat het vanzelf zal worden gekocht. Helaas is dit niet waar. Uiteraard begint het bij een goed product. Zonder goede marketing bereik je echter nooit de juiste doelgroep met het juiste verhaal. Of om het in een mooie quote te verwoorden: “Products are made in the factory, but brands are created in the mind.”

Om bij gebruikers in het hoofd te komen en hen te raken zijn we in gesprek gegaan om onderzoek te doen naar  ervaringen, wensen en behoeften. Wat doet het product met ze? Waar denken ze (niet) aan? Wat zijn de eindvoordelen waar het product (en het merk) zich op kan onderscheiden?

Dit vormde de basis voor de positionering en hebben we uitgewerkt in een sterk fundament in de vorm van een merkverhaal. In combinatie met een attractieve website, slimme direct marketing, beurzen, effectieve pull-marketing (Google) en het activeren en benutten van ambassadeurschap werken we samen aan een structurele aanpak van marketing.