Ezzy's
Strategische marketingaanpak voor een betere positionering als (toekomstige) werkgever.

Een leven lang zwemplezier: Ieder kind verdient dat.

Plezier staat altijd centraal bij Ezzy’s. In de omgang met collega’s, kinderen en ouders, maar ook zeker tijdens de lessen. Ieder kind verdient een leven lang plezier in het water. En met alle lessen zorgen ze daarvoor. Bij Ezzy’s geven ze dan ook niet zomaar zwemles, ze geven zwemplezierles. De leukste ervaring voor ieder kind en elke lesgever!

De schaarste aan ‘zwemplezierlesgevers’ vormt al jaren een uitdaging voor Ezzy’s. Vanwege de groei in de afgelopen jaren naar +/- 15 locaties is het werven, selecteren, inwerken en scholen van lesgevers een primaire taak geworden. Enerzijds om de kwaliteit van alle zwemlessen continu naar een hoger niveau te tillen, anderzijds om verschillende doelgroepen aan te spreken om ze te interesseren voor het vak.

Op basis van verschillende brainstorms, data en onderzoeken zijn we met Ezzy’s gestart aan het herdefiniëren van het werkgeversmerk. Waarom zou je bij Ezzy’s willen werken? En waarom niet? Wat kunnen we op korte en lange termijn verbeteren? Hoe gaan we mensen interesseren voor het vak? Kunnen we ons team meer als ambassadeur op laten treden? Welke kanalen en middelen kunnen we inzetten voor een grotere naamsbekendheid? Op tal van deze vragen en meer denken we structureel na over ideeën en acties.

Het resultaat van alle acties zoals uitgevoerd in 2022 is indrukwekkend te noemen. Door een hernieuwde positionering, een complete ‘werken bij website’, verbeterde arbeidsvoorwaarden, complete opleidingsmogelijkheden, structurele interne communicatie en gerichte activaties is het aantal sollicitanten met maar liefst 40% gestegen.

Opdrachtgever

Ezzy’s (Uden)
www.ezzys.nl

Sinds

2018

Diensten

Brainstorms
Employer Branding
Employee Value Proposition
Medewerkersonderzoek
Wervingscampagnes
Activaties