Een mooie quote én 7 tips om de week af te sluiten. Je kunt het meeste leren van je ontevreden klanten. Een rake quote van Bill Gates, alweer daterend uit 1999.
Binnen veel bedrijven worden ongelukkige klanten ondergewaardeerd. Geef je ze geen aandacht, gaan ze ergens anders naartoe zonder jou een tweede kans te geven.
1. Maak het gemakkelijk om feedback/klachten te delen.
2. Sta altijd open om problemen te bespreken met klanten. Neem elke klacht serieus.
3. Leer te luisteren en begrijpen waarom klanten problemen of frustraties hebben.
4. Geef klanten oprechte aandacht, toon begrip. Er is niets erger dan een geautomatiseerde chatbot of een callcenter die de klant niet begrijpt…
5. Vraag hoe het beter zou kunnen en met welke oplossing ze tevreden zouden zijn.
6. Verzamel en meet feedback van je klanten om te analyseren waar structurele knelpunten/uitdagingen liggen.
7. Volg gegeven feedback structureel op, houd klanten op de hoogte, bedank ze voor hun input en tijd.