Tip #32

Tip #32

Wat kun jij leren van een pannenkoekenbakker?

Vakantie is voor de meesten niet alleen een mooi moment om uit te rusten, te genieten en op te laden, maar voor sommigen (zoals wij 😉) ook om te ervaren hoe andere bedrijven in deze vakantieperiode omgaan met klantbeleving!

Een wow-moment kregen we toen we recent ergens pannenkoeken gingen eten. Bij aankomst stond er netjes al een kinderstoel klaar, en na het uitserveren van het eerste drankje komt de serveerster met een strandsetje voor onze oudste zoon. Je had zijn gezicht moeten zien toen hij hoorde dat het emmertje, schepje én gietertje mee naar huis mochten voor in zijn zandbak 🤩.

Zo’n setje koop je bij een Action voor nog geen €1,-. En voor de doelgroep gezinnen met jongere kinderen kan ik geen goedkopere en effectievere ‘advertentie’ bedenken dan dit.

Als marketeers hebben we het vaak over ‘buyer persona’s’. Simpel gezegd gewoon een duidelijke omschrijving van je doelgroepen. Wie het zijn, welke leeftijd, waar wonen ze, hoe ziet het gezin eruit, welk beroep hebben ze, welke hobby’s, wat is het mediagedrag etc. etc. Allemaal mooie tactieken om een beter beeld te krijgen van je doelgroep. Er actueel op inspelen zoals in dit voorbeeld gaat een stap verder en vereist niet alleen creativiteit maar ook lef om het anders te doen dan anderen. Deze pannenkoekenbakker heeft het in ieder geval begrepen 🙌.

150 150 Raaker