Tip #70: 7 drempels waar je klanten liever niet mee confronteert

Tip #70

7 drempels waar je klanten liever niet mee confronteert

Onbewust werpen bedrijven vaak drempels op om klant te worden of te blijven. Het weghalen van drempels is één van de meest relevante manieren om waarde toe te voegen en is daarom ook een belangrijke taak van een marketeer.

Welke drempels of hobbels ervaren jouw klanten op hun weg om klant te worden of te blijven? En maak jij je schuldig aan één of meer van deze 7 drempels?

1️⃣ Onpersoonlijke communicatie terwijl een bedrijf je al kent

2️⃣ Informatie die niet of moeilijk is te vinden

3️⃣ Systemen die niet synchroon draaien: iets wat online op voorraad is, maar in de winkel niet (meer)

4️⃣ Lange wachttijd aan de telefoon en vervolgens van ‘het kastje naar de muur’ worden gestuurd

5️⃣ Vaktermen die niet voor iedereen duidelijk zijn

6️⃣ Kortingscode die verlopen is of net niet geldig is op het product van je keuze

7️⃣ Advertenties voor een product wat je al lang gekocht hebt (retargeting)

Ontwerp dus een snelweg voor klanten waar ze snel en zonder lastige hobbels doorheen ‘reizen’. Kijk daarom eens goed naar je eigen snelweg. Communiceren we duidelijk? Waar is onderhoud nodig? Je komt ongetwijfeld drempels tegen waarmee je de beleving van klanten kunt verbeteren en daarmee dus waarde kunt toevoegen.

150 150 Raaker