Tip #58
Hoe je met een onderscheidend idee klachten oplost én een ideale generator voor mond-tot-mondreclame bouwt
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn he? Zoals je vorige week al las: als je dingen anders doet dan anderen, dan zorgt dat vrijwel automatisch voor meer aanbevelingen.
Holiday World is een waterpretpark in de VS en is het enige pretpark ter wereld wat onbeperkt gratis drank aanbiedt aan alle gasten. Dat niet alleen, ze vragen ook geen geld om te parkeren.
Water, frisdrank, koffie en thee zijn gratis. Speciale drankjes zoals milkshakes niet.
Oprichter Will Koch zag op enig moment dat ze iets anders moesten doen dan wat gasten verwachten. Veel van de klachten die ze tot die tijd kregen waren gericht op verbranding door de zon en uitdroging. Door gratis drank aan te bieden hebben ze niet alleen een ideale generator voor meer mond-tot-mondreclame gebouwd, maar tegelijkertijd hebben ze ook het belangrijkste probleem van de klantenservice opgelost!
En dit fenomeen wordt vervolgens weer gedeeld met familie, vrienden en uiteraard op sociale media 💪.