Tip #40
Actueel praktijkvoorbeeld van een winactie gebouwd rondom de kracht van mond-tot-mondreclame
Gisteren kregen we van onze klant Woongelofelijk Van Donzel uit Uden een mooi voorbeeld toegestuurd. Zij hebben bij de start van Oktober Woonmaand de winactie ‘Ruil je Fauteuil’ gelanceerd 🔄 waarbij deelnemers zelf campagne voeren.
Uit onze data analyse bleek al eerder dat >30% van alle nieuwe klanten doorverwezen zijn via bestaande klanten. Dus namen ze de proef op de som door dit keer geen grote social campagne op te zetten, maar de kracht van bestaande klanten in te zetten.
Als je deelneemt aan de actie krijg je het verzoek een WhatsApp-bericht door te sturen naar groepsapps, familie of vrienden. In ruil daarvoor kun je als deelnemer ‘top seller’ 🥇 worden. Hoe meer nieuwe deelnemers via jou meedoen, hoe groter de kans om ‘top seller’ te worden. Van de 6 fauteuils die worden verloot, krijgt de top seller die het meeste aantal deelnemers doorstuurt sowieso een nieuwe fauteuil plus een bijpassende bijzettafel.
Je kunt je voorstellen dat deze olievlek zich via WhatsApp snel verspreidt. 48% van alle deelnemers weet via een bekende van de actie en dat binnen 5 dagen.