Tip #16
Iedere week een nieuwe fan?
Benieuwd hoe je dat voor elkaar kunt krijgen? Motiveer jezelf en je collega’s om minimaal één keer per week een klant terug te bellen 📞 en oprechte aandacht te geven. Dat kan een klant zijn die vorige week met een vraag of probleem bij jullie kwam, waar je vorige week op bezoek bent geweest en iets opmerkelijks is gebeurd waar je op terug wil komen of
Zo doet een installatiebedrijf met 20 monteurs dit:
– Zij hebben alle monteurs zover gekregen dat ze iedere week minimaal 1x een klant van de week daarvoor terugbellen
– Iedere week gebeurt er namelijk wel iets waar de monteur een week later op terug kan komen. Een gegeven advies, een opgeloste storing, of iets persoonlijks: door de klant een week later terug te bellen ervaart de klant dit als een ‘cadeautje’.
Reken even mee: 20 monteurs, +/- 50 telefoontjes per jaar: dat zijn 1.000 bijzondere contactmomenten op jaarbasis. 1.000 kansen om een fan te creëren. 🎯