Tip #13

Tip #13

Ga in gesprek met ontevreden klanten.

Binnen veel bedrijven worden ongelukkige klanten ondergewaardeerd. Geef je ze geen aandacht, gaan ze ergens anders naartoe zonder jou een tweede kans te geven.

7 tips om te leren van ontevreden klanten:

1: Maak het gemakkelijk om feedback/klachten te delen.

2: Sta altijd open om problemen te bespreken met klanten. Neem elke klacht serieus.

3: Leer te luisteren en begrijpen waarom klanten problemen of frustraties hebben.

4: Geef klanten oprechte aandacht, toon begrip. Er is niets erger dan een geautomatiseerde chatbot of een callcenter die de klant niet begrijpt…

5: Vraag hoe het beter zou kunnen en met welke oplossing ze tevreden zouden zijn.

6: Verzamel en meet feedback van je klanten om te analyseren waar structurele knelpunten/uitdagingen liggen.

7: Volg gegeven feedback structureel op, houd klanten op de hoogte, bedank ze voor hun input en tijd.

150 150 Raaker