Tip #13
Ga in gesprek met ontevreden klanten.
Binnen veel bedrijven worden ongelukkige klanten ondergewaardeerd. Geef je ze geen aandacht, gaan ze ergens anders naartoe zonder jou een tweede kans te geven.
7 tips om te leren van ontevreden klanten:
1: Maak het gemakkelijk om feedback/klachten te delen.
2: Sta altijd open om problemen te bespreken met klanten. Neem elke klacht serieus.
3: Leer te luisteren en begrijpen waarom klanten problemen of frustraties hebben.
4: Geef klanten oprechte aandacht, toon begrip. Er is niets erger dan een geautomatiseerde chatbot of een callcenter die de klant niet begrijpt…
5: Vraag hoe het beter zou kunnen en met welke oplossing ze tevreden zouden zijn.
6: Verzamel en meet feedback van je klanten om te analyseren waar structurele knelpunten/uitdagingen liggen.
7: Volg gegeven feedback structureel op, houd klanten op de hoogte, bedank ze voor hun input en tijd.