Tip #12
De tip voor deze week staat, hoe kan het ook anders, in het teken van het Coronavirus. En komt ook iets eerder in de week dan je gewend bent…
Want deze week is hoe dan ook een belangrijk contactmoment om te communiceren met bestaande klanten én medewerkers. Over wat je wel of niet doet en wat eventuele gevolgen zijn. Maar tegelijkertijd ook een mogelijkheid om na te denken over hoe we iets positiefs uit deze situatie kunnen halen. Anticyclisch denken 😉.
De afgelopen dagen hebben we al tal van voorbeelden gezien hoe slimme/creatieve oplossingen worden bedacht in deze tijden van crisis:
– (Zwem)scholen en sportclubs die filmpjes gaan maken en delen om thuis oefeningen te kunnen blijven doen
– Restaurants die starten met afhalen/bezorgen of thuisrecepten delen
– Bedrijven die op grote schaal thuiswerken gaan testen en verbeteren
– Een TV-aanbieder die je een maand lang extra zenders geeft omdat je meer thuis bent
– Een kerk die diensten via livestreams deelt (en zelfs overweegt dit standaard te gaan doen)
– Een trainer/opleidingsbureau die (versneld) online trainingen publiceert
Humor en zelfspot zijn vaak goed, maar let op met wat je doet. Zo geeft een bloemist je een flesje Corona bier bij iedere bestelling en hebben een aantal Brabantse bedrijven een heuse ‘survivalkit’ bedacht voor thuiswerkende Brabanders 😀
Tot slot: helaas maken veel cybercriminelen misbruik van deze situatie. Let dus goed op, zeker als veel mensen thuis werken, voor phishing e-mails en zorg dat je systemen goed beveiligd zijn.
Als je wat extra denkkracht kunt gebruiken de komende tijd: weet dat we bereikbaar zijn en graag met je meedenken over oplossingen!