Tip #10

Tip #10

De belangrijkste reden dat een bedrijf (en jij dus ook 😉) klanten verliest? Onvoldoende aandacht! Klanten die een gevoel van onverschilligheid of desinteresse ervaren, verlaten een bedrijf tot 5x sneller dan iemand die gewoon ontevreden is over geleverde producten of diensten.

Nu je dit weet: geef deze week minimaal één bestaande klant met een langdurige relatie eens wat persoonlijke en extra aandacht. Ga langs, bel ‘m op, stuur een e-mail of schrijf een persoonlijk kaartje: laat merken dat je blij bent dat ze nog steeds klant bij je zijn.

Zo simpel kan het ooit zijn…
Vorige week hebben we een klant geïnspireerd om structureel 1x per maand aandacht te geven aan ‘oude klanten’. En gaan ze vanaf deze maand onaangekondigd langs bij klanten om het personeel te verrassen met een doos worstenbroodjes van de lokale bakker. Waarom? Ja, gewoon omdat het kan. Maar vooral om die klant eens in het zonnetje te zetten en te bedanken.

Veel moeilijker is het ooit niet. Gewoon doen dus.

150 150 Raaker