Wil jij het beste in jouw medewerkers naar boven halen?
Waarom een medewerkersonderzoek?
- Verhoogt medewerkerstevredenheid.
- Verbetert de werkomgeving.
- Versterkt het vertrouwen.
Wat is een medewerkerstevredenheidsonderzoek?
Laat je inspireren!
Inzicht in...
Algemene tevredenheid
Hoe tevreden zijn medewerkers over hun werk, hun leidinggevende, de werkomgeving en de arbeidsomstandigheden.
Verwachtingen
Wat zijn de verwachtingen van medewerkers met betrekking tot hun baan en jouw organisatie en hoe verhouden die zich tot de werkelijkheid.
Drijfveren
Wat zijn de belangrijkste motivaties van medewerkers voor hun werk en hoe kan je als werkgever die motiverende factoren versterken.
Loyaliteit
Hoe loyaal zijn medewerkers aan jouw organisatie en hoe verminder je de kans op verloop van medewerkers.
Bevlogenheid
Hoe bevlogen zijn medewerkers met hun werk en hoe verhoudt dat zich tot hun productiviteit en prestaties.
Talentontwikkeling
Wat zijn de ontwikkelbehoeftes van medewerkers en hoe kan je ze ondersteunen in hun professionele ontwikkeling.
Verbeteringen
Welke verbeteringen zijn nodig om de tevredenheid, motivatie en bevlogenheid van medewerkers te verhogen en te versterken.
- Een hogere productiviteit
- Minder verloop
- Minder (ziekte)verzuim
- Een hogere groei
Starten met een medewerkerstevredenheidsonderzoek
Algemene tevredenheid
De algemene tevredenheid van medewerkers in een cijfer.
Employee Net Promotor Score
De mate waarin medewerkers je al dan niet zou aanbevelen.
Energy Pulse Score
De Energy Pulse meet hoeveel energie medewerkers krijgen van het werk dat ze doen.
Welke onderzoeksmethode gebruik je?
Door het combineren van kwantitatief en kwalitatief onderzoek, krijg je een completer beeld van de tevredenheid van je medewerkers.
Kwantitatief onderzoek
Kwantitatief onderzoek is de perfecte methode als je alle medewerkers tegelijk wilt vragen. De methode van kwantitatief onderzoek die wij uitvoeren:1. Online klantonderzoek
Dit is een online vragenlijst met 18 vragen en een invultijd van ongeveer 10 minuten. Je stuurt een gepersonaliseerde uitnodiging per e-mail naar medewerkers met een link naar de vragenlijst. De vragen worden op maat gemaakt voor jouw organisatie. Uiteraard met onze kennis en ervaring van eerder afgenomen onderzoeken.Kwalitatief onderzoek
Met kwalitatief onderzoek ga je op zoek naar diepgaande inzichten. Het is een kleinschalige en gerichte vorm van medewerkersonderzoek. Je krijgt inzicht in de ervaringen, motieven en emoties. Daarnaast maak je inzichtelijk wat leeft bij medewerkers.1. Diepte-interviews
Dit is een gesprek van ongeveer één uur tussen een medewerker en een interviewer. Wij hebben ongeveer 20 open vragen voor het interview. Doordat we doorvragen, ontdek je nieuwe oorzaken en aspecten. Een diepte-interview is geschikt om ideeën en opvattingen over een bepaald onderwerp te achterhalen.Vergroot de betrokkenheid en interactie van medewerkers met LEGO® SERIOUS PLAY®.
Rapportage van de resultaten
We geven jou concrete aanbevelingen, zodat jij blijft bouwen aan het verbeteren van ervaringen van medewerkers. Bekijk naast de presentatie ook het Excel bestand met alle onderzoeksresultaten voor meer verdieping.
Lisan - HR specialist
"Door regelmatig een MTO uit te sturen, zorgen we ervoor dat medewerkers voldoende gelegenheid krijgen om hun feedback en tips met ons te delen. Op die manier zorgen we ervoor dat we met de juiste actiepunten aan de slag gaan, zodat deze voor de medewerkers ook écht iets positiefs toevoegen."
Hoe pak je het aan?
Doel
Een succesvolle start van een medewerkersonderzoek vereist een duidelijk doel. Het is essentieel om te bepalen welke onderwerpen belangrijk zijn voor jullie organisatie en hoe we daar inzichten voor kunnen verzamelen.
In gesprek
We gaan in gesprek met medewerkers. Deze stap omvat drie onderdelen: het opzetten van de vragenlijst, het versturen van de uitnodiging en het analyseren van de eerste inzichten en resultaten. Het is belangrijk om te beseffen dat medewerkers tijd investeren in het invullen van de vragenlijst en een terugkoppeling verwachten.
Inzichten
Na deze stap ontvang je een rapportage met de inzichten. Om je medewerkers bewust te maken van de resultaten, is het belangrijk om deze te delen met het team.
Concrete acties
Het is pas effectief om een medewerkersonderzoek uit te voeren, als je de resultaten gebruikt om verbeteringen aan te brengen. Welke acties ga jij ondernemen om deze verbeteringen door te voeren en hoe zorg je ervoor dat de resultaten worden opgevolgd? Wij staan klaar om jou en jouw team te helpen bij het omzetten van inzichten naar concrete acties.
Al 14 andere bedrijven gingen je voor!
Doe de check!
- Wil jij je medewerkers écht leren kennen?
- Wil je de belangrijkste motivaties van medewerkers weten?
- Wil je inzicht in verbeterpunten voor jouw organisatie?
- Wil je weten hoe loyaal je medewerkers zijn?
- Wil je het vertrouwen bij medewerkers versterken?
Ga dan aan de slag met een medewerkersonderzoek.
€ 2.000,-/vanaf
- Opzet
- Uitnodiging
- Vragenlijst
- Resultaten
€ 500,-/per interview
- Voorbereiding
- Vragenlijst
- Transcriptie
- Resultaten
€ 1.250,-/vanaf
- Prikkelt
- Verhoogt betrokkenheid
- Een gedeeld beeld
- Een bijzondere ervaring
Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Bel ons op 0413 – 783 321.
Ik wil mijn medewerkers een stem geven!
Neem contact met ons op door een e-mail te sturen naar rob@raaker.nl of ons te bellen op 0413-783321 voor meer informatie.