INSTANT
DATAFICATION

Spelen met data om relevante inzichten te vertalen naar kansen voor jouw organisatie.
Data verzamelen

Data verzamelen

Sorteren en bewerken

Sorteren en bewerken

Visualiseren en analyseren

Visualiseren en analyseren

Inzicht en actie

Inzicht en actie

Van data naar inzicht

Data vertalen naar inzichten wordt vaak als ingewikkeld gezien. Een soort Black Box. Je weet niet wat er allemaal in zit, wat je ermee kunt en hoe je er inzichten uit haalt. De kern is simpel: je bepaalt namelijk zélf wat je eruit haalt en wat je ermee doet.

Bespaar tijd én geld

Onze gestandaardiseerde én instapklare oplossing zorgt voor een besparing op ontwikkelkosten en doorlooptijd.

Voorsprong creëren

Behaal een voorsprong ten opzichte van concurrenten door inzichten uit data te vertalen naar marketing en sales.

Benut groeikansen

Ons algoritme herkent klantgedrag waardoor groeikansen automatisch in beeld komen.

Minder omzetverlies

Data heeft voorspellende waarde als het gaat om bijvoorbeeld klantverloop. Daarop acteren heeft direct effect.

We analyseren data via ons eigen datamodel voorzien van slimme formules en algoritmes om jouw marketing, sales en inkoop te verbeteren.

Een instapklare oplossing voor direct inzicht én relevante acties. Het model werkt met bekende software zoals Qlik en Power BI.

De kracht van ons model

Klanten en hun gedrag zijn leidend in het datamodel. Niet iedere klant is hetzelfde. Vanuit de gedachte dat je ongelijke klanten ook ongelijk mag (of zelfs moet) behandelen, is het van groot belang om klanten in perspectief te plaatsen. Welke klanten zijn het meest waardevol? Welke betekenis geven we aan waardevol? In ons basismodel definiëren we 10 groepen, gebaseerd op het RFM model voor segmentatie.

RFM is een model waarbij klanten worden gegroepeerd op basis van hun (koop)gedrag. Daarbij kijken we naar drie waarden: hoe recent (R) heeft een klant een aankoop gedaan? Hoe frequent (F) doet een klant een aankoop? En wat is de gemiddelde monetaire (M) waarde (omzet/resultaat) van een klant?

Uit recent onderzoek blijkt opnieuw dat 80% van je toekomstige winst afkomstig zal zijn van slechts 20% van je bestaande klanten. Dit bevestigt nogmaals het belang voor inzicht in wie loyale klanten zijn. Zij hebben al vertrouwen in je. Dat maakt het eenvoudiger om hen te interesseren voor meer producten of diensten.

Korte demo bekijken?