Een mooi inzicht om misschien ook jouw klantbeleving te optimaliseren. Want wat geldt voor een parkeerbord kan ongetwijfeld ook voor processen of informatie in jouw organisatie van toepassing zijn of inspiratie geven.
Dat parkeerborden zoals afgebeeld hierboven wereldwijd vaak een drama zijn om te begrijpen blijkt uit talloze blogs, berichten en tweets. Je kunt het je al voorstellen: sta je midden in New York het meest linkse bord te ontcijferen of je überhaupt wel mag parkeren, terwijl mensen achter je ongeduldig claxonneren… Na een brainstorm over hoe dat bord eenvoudiger en beknopter zou kunnen, kwam de stad New York met een aangepaste versie. Een stuk beter, maar het kan nóg gebruiksvriendelijker dacht de New Yorkse designer. Na de zoveelste parkeerbon wilde ze haar skills inzetten voor andere weggebruikers, sindsdien ontwerpt ze regelmatig stickers met daaronder ruimte voor feedback. En krijg ze dus complimenten als “The mayor should hire you”.
Een mooi voorbeeld hoe innovatie het verschil maakt. Soms moet je buiten je eigen omgeving en kaders kijken om tot oplossingen te komen. De kracht van de eenvoud in de visualisaties en de ‘app achtige’ opmaak en formaat, maakt dat iedere designer nog wel 2x na zou denken om het ontwerp van het 1e of 2e bord in een app te parkeren 😉
Een eerder concept van Sylianteng, met daarop de interessante feedback!