De juiste marketing zorgt automatisch voor mond-tot-mondreclame

Mond-tot-mond is het meest krachtige marketing instrument van iedere marketeer. En toch krijgt dit ‘kanaal’ geen enkele waarde in ieder attributiemodel.

Iedere dag ziet iedereen aanbevelingen via mond-tot-mond ontstaan.
In gesprekken, berichten op LinkedIn, meetings via Google Meet etc.

Mond-tot-mond zorgt voor HEEL VEEL klanten. Veel van deze klanten worden echter niet (goed) toegewezen aan de juiste bron (attributie).

Iemand die een aanbeveling krijgt, start in Google een zoekopdracht, klikt het eerste resultaat aan, converteert op de website en wordt uiteindelijk klant.

In de tussentijd juichen veel marketeers omdat SEO voor het meeste nieuwe klanten zorgt. Maar tegelijkertijd beseffen ze niet dat ze meer vertrouwen hebben in het attributiemodel dan in hun eigen gezonde boerenverstand.

Mond-tot-mond is het meest krachtige marketing instrument maar krijgt geen enkele waarde in ieder attributiemodel.

Zodra je dit herkent, verandert je marketingmix fundamenteel.

“De juiste marketing zorgt automatisch voor mond-tot-mondreclame”

150 150 Raaker