Van oudsher zijn de waardestrategieën van Michael Treacy en Fred Wiersema erop gericht om te excelleren in één van de richtingen: kwaliteit en innovatie van je product, aandacht voor klanten of een superieure operatie. Steeds vaker zien we echter dat dit niet altijd meer voldoende is. Je wil ze niet alleen alle drie op orde hebben, als je in je markt en voor je doelgroep echt het verschil wil maken is het steeds vaker noodzakelijk om op twee gebieden te excelleren om een duurzaam concurrentievoordeel te ontwikkelen.
Daarin zien we dat de richting van aandacht voor mensen (zowel klanten als medewerkers) steeds vaker een fundamenteel onderdeel uitmaakt van een strategie. In onze beleving is dit ook de enige en meest duurzame marketingstrategie die niet alleen altijd werkt, maar ook nog eens voor iedereen uitvoerbaar is. De kern is namelijk eenvoudig: geef mensen aandacht en overtref af en toe eens de verwachtingen.
Dat lijkt eenvoudig. De grote uitdaging zit dieper. Dat begint bij wat je aanbiedt aan de markt. Je propositie. En weten waarom jouw propositie anders of beter is dan die van concurrenten. Precies die proposities willen wij bedenken en bouwen, samen met klanten én teams. Want dan doe je niet alleen dat wat goed voelt, maar ook op alle fronten en voor iedereen waarde creëert.