Niet alleen in deze (crisis)tijd zou je meer tijd en aandacht mogen geven aan een onderscheidende klantbeleving. Benieuwd naar de feiten en cijfers?
Onderzoek van o.a. Forbes wijst al jaren uit dat bedrijven die excelleren op het gebied van klantbeleving sneller groeien π en een hogere winstgevendheid hebben πͺ. Dat niet alleen, wat denk je van misschien wel de 2 meest belangrijke drijvers hierachter:
οΈ1. Meer loyale en betrokken medewerkers >>wat leidt tot een betere cultuur, lager verloop en de basis voor tevreden klanten β€οΈ
2. Meer loyale en tevreden klanten >> wat leidt tot een hogere retentie, meer aanbevelingen en dus een meer duurzame groei π―
Ja, prijs en kwaliteit zijn nog steeds belangrijk bij het maken van een keuze. Maar mensen raken op emotioneel vlak resulteert erin dat meer dan 50% een onderscheidende klantbeleving ervaart en zich herinnert. En mede daarom is investeren hierin zo belangrijk. π
Tot slot, waarom investeren bedrijven in klantbeleving? De 3 meest belangrijke redenen:
En als je niet weet je niet waar je moet beginnen: wordt dan eerst eens zelf klant bij je eigen bedrijf. En ga vanuit die ervaring aan de slag π.