Rake tips voor betere resultaten

Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.

Tip 104: Wil je dat medewerkers blijven?

Blijf boeien & binden In de arbeidsmarkt is het behouden van talentvolle medewerkers net zo cruciaal als het aantrekken ervan. Een sterk team dat zich gewaardeerd voelt, vormt de ruggengraat…

1200 1200 Raaker

Minder dan 1% van alle leads converteert naar een nieuwe klant

Ja, je leest het goed. Het staat er echt.  Een zeer klein percentage van alle leads converteren naar nieuwe klanten.  Minder dan 1%. Dat is minder dan één succesvolle gewonnen…

1200 1200 Raaker

Weet jij wat jouw leukste klanten zijn? 

Hoe deel jij jouw klanten in? Vrijwel overal zie ik dat klanten worden gesegmenteerd op basis van euro’s: omzet of rendement. Ik pleit voor een andere visie en aanpak.  Uiteraard…

1200 1200 Raaker

De enige en meest vergeten marketing tactiek die alles kan overtreffen?

De enige en meest vergeten marketing tactiek die alles kan overtreffen? In de gereedschapskist van een marketeer zit één tactiek die te vaak wordt vergeten: mond-tot-mondreclame. Simpel gezegd: vertrouwen. Mond-tot-mondreclame…

1200 1200 Raaker

LEGO SERIOUS PLAY: Versterk je team en bedrijf met creatieve inzichten

Ontdek de kracht van LEGO SERIOUS PLAY en versterk je team en bedrijf met creatieve inzichten. Ontwikkel strategieën, optimaliseer interne processen, creëer de ideale customer journey en versterk je werkgeversmerk.…

1920 1298 Raaker

Tip 103: ”Geef mensen een reden om over je te praten”

  Meubelwinkels geven vaak een fles wijn bij bezorging of aflevering van een nieuw interieur. Dat deed ook een lokale beddenspeciaalzaak ook al jaren. Dat is natuurlijk leuk, maar niet…

1024 1024 Raaker

Tip 102: ”Benader je klanten als gasten”

In de horeca wordt de term 'klant' vaak gezien als scheldwoord en minder persoonlijk dan 'gast'. Deze mentaliteit kan in elke branche worden toegepast. Behandel je klanten niet als nummers,…

150 150 Raaker

Visie en missie: voor eens en altijd uitgelegd

Visie en missie zijn beide essentiële onderdelen van de strategische planning van een organisatie. Ze geven richting en betekenis aan de activiteiten van een organisatie. Hier zijn de definities zoals…

150 150 Raaker

Tip 101: ”Feedback zou net zo belangrijk als omzet moeten zijn”

Iedereen weet dat feedback belangrijk is, of die nu van klanten of medewerkers komt. Toch gebeurt er in praktijk vaak weinig mee. Hoe het anders kan, weten ze bij Upfront.…

150 150 Raaker

Het belang van luisteren in marketing

Steeds meer merken lijken in hun marketing te praten zonder te luisteren, waardoor ze essentiële inzichten missen. Volgens psychologische studies zijn mensen biologisch geprogrammeerd om beslissingen te nemen op basis…

150 150 Raaker

Tip 100: “We moeten ons vaker realiseren dat klanten onze marketingafdeling zijn”

De meest effectieve marketing van vandaag de dag komt niet van bedrijven, maar van consumenten en hun on- en offline aanbevelingen. Verschillende onderzoeken en studies tonen zelfs aan dat maar…

150 150 Raaker

Wat als omzet en feedback even belangrijk waren?

In veel organisaties wordt omzet als dé belangrijkste KPI gezien, terwijl feedback vaak naar de achtergrond verdwijnt. Zonder feedback ben je echter blind voor verbeterpunten. Uiteindelijk kan onopgemerkte ontevredenheid leiden…

1200 1200 Raaker

Rebranding: de lancering van een nieuw merk en visuele identiteit

Soms past het niet meer. Je bent uit je jas gegroeid, je huisstijl is verouderd, je focus verschuift naar een nieuwe doelgroep of je product ondergaat een radicale verandering. Tijden…

1172 744 Raaker

Het merk dat onthouden wordt, is het merk dat gekocht wordt.

Uit verschillende onderzoeken blijkt keer op keer dat +/-5% in B2B omgevingen actief op zoek is naar jouw product of dienst.  Dat betekent dus dat je 95% van al je…

1200 1200 Raaker

De flitspaalloterij

Geld winnen door je aan de regels te houden? Maak kennis met de flitspaalloterij. Hoe kun je mensen motiveren om zich aan de snelheidslimiet te houden? Wat als je het…

1000 520 Raaker

“To treat technology as a threat would halt progress”

Met de hype over AI en robots die mogelijk banen stelen, is deze 35 jaar oude advertentie van IBM nog steeds relevant. De quote waar ze mee eindigen is ook…

626 900 Raaker

Tip 99: Versterk je merk van binnenuit!

Een sterk merk bouwen draait niet alleen om mooie teksten en aantrekkelijke beelden. Het draait om het waarmaken van beloftes. En daar heb je betrokken en enthousiaste mensen voor nodig,…

150 150 Raaker

Tip 98: Klachten? Eerst oplossen, dan onderzoeken.

In een groot warenhuis in Amerika (Nordstrom) kwam op een dag een boze man binnen. Hij loopt naar de balie en begint zijn relaas: “4 maanden geleden heb ik deze…

150 150 Raaker

Tip 97: Maak het verschil met unieke ervaringen!

Wist je dat merken die zich onderscheiden met een bijzondere of onderscheidende ervaring drie keer vaker mond-tot-mondreclame genereren? 😲🗣️ De belangrijkste uitgangspunten: ✨ Merken met unieke ervaringen krijgen meer aanbevelingen…

150 150 Raaker

Je kunt je alleen onderscheiden van concurrentie als je een verschil kunt maken én dat kunt behouden

Concurrentievoordeel. Iedereen is er naar op zoek, niet iedereen slaagt in die zoektocht.  Je hebt concurrentievoordeel als je op een bepaalde markt een product of dienst kunt aanbieden dat zich…

1000 1000 Raaker

Tip 96: Het grootste verschil tussen goed en geweldig

Het grootste verschil tussen goed en geweldig is vaak niet zo groot als het lijkt. Kleine details maken een groot verschil.  Een optimale klantbeleving is een optelsom van honderden details.…

150 150 Raaker

Tip 95: Bedank klagende klanten

Klagende klanten zijn zeker niet altijd de leukste klanten. Realiseer je wel dat zij wél de moeite nemen om jou te informeren over hun (negatieve) ervaringen. Feitje: 96% van alle…

150 150 Raaker

Wat is LEGO Serious Play?

LEGO Serious Play® (LSP) is een gefaciliteerde denk-, communicatie- en probleemoplossingsmethode voor organisaties, teams en individuen. Het bouwt voort op het idee dat handen kennis vertegenwoordigen en door het bouwen…

1344 896 Raaker

12 archetypes in branding

Uit alle tools die je als marketeer tot je beschikking hebt om een merk te positioneren (branding) zijn merkarchetypes uniek: ze linken je merk aan duizenden jaren oude, universele, menselijke…

1000 1000 Raaker