Tip 104: Wil je dat medewerkers blijven?
Blijf boeien & binden In de arbeidsmarkt is het behouden van talentvolle medewerkers net zo cruciaal als het aantrekken ervan. Een sterk team dat zich gewaardeerd voelt, vormt de ruggengraat…
Wij delen rake tips voor betere resultaten met branding, marketing, data, customer experience, mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap.
Blijf boeien & binden In de arbeidsmarkt is het behouden van talentvolle medewerkers net zo cruciaal als het aantrekken ervan. Een sterk team dat zich gewaardeerd voelt, vormt de ruggengraat…
Ja, je leest het goed. Het staat er echt. Een zeer klein percentage van alle leads converteren naar nieuwe klanten. Minder dan 1%. Dat is minder dan één succesvolle gewonnen…
Hoe deel jij jouw klanten in? Vrijwel overal zie ik dat klanten worden gesegmenteerd op basis van euro’s: omzet of rendement. Ik pleit voor een andere visie en aanpak. Uiteraard…
De enige en meest vergeten marketing tactiek die alles kan overtreffen? In de gereedschapskist van een marketeer zit één tactiek die te vaak wordt vergeten: mond-tot-mondreclame. Simpel gezegd: vertrouwen. Mond-tot-mondreclame…
Ontdek de kracht van LEGO SERIOUS PLAY en versterk je team en bedrijf met creatieve inzichten. Ontwikkel strategieën, optimaliseer interne processen, creëer de ideale customer journey en versterk je werkgeversmerk.…
Meubelwinkels geven vaak een fles wijn bij bezorging of aflevering van een nieuw interieur. Dat deed ook een lokale beddenspeciaalzaak ook al jaren. Dat is natuurlijk leuk, maar niet…
In de horeca wordt de term 'klant' vaak gezien als scheldwoord en minder persoonlijk dan 'gast'. Deze mentaliteit kan in elke branche worden toegepast. Behandel je klanten niet als nummers,…
Visie en missie zijn beide essentiële onderdelen van de strategische planning van een organisatie. Ze geven richting en betekenis aan de activiteiten van een organisatie. Hier zijn de definities zoals…
Iedereen weet dat feedback belangrijk is, of die nu van klanten of medewerkers komt. Toch gebeurt er in praktijk vaak weinig mee. Hoe het anders kan, weten ze bij Upfront.…
Steeds meer merken lijken in hun marketing te praten zonder te luisteren, waardoor ze essentiële inzichten missen. Volgens psychologische studies zijn mensen biologisch geprogrammeerd om beslissingen te nemen op basis…
De meest effectieve marketing van vandaag de dag komt niet van bedrijven, maar van consumenten en hun on- en offline aanbevelingen. Verschillende onderzoeken en studies tonen zelfs aan dat maar…
In veel organisaties wordt omzet als dé belangrijkste KPI gezien, terwijl feedback vaak naar de achtergrond verdwijnt. Zonder feedback ben je echter blind voor verbeterpunten. Uiteindelijk kan onopgemerkte ontevredenheid leiden…
Soms past het niet meer. Je bent uit je jas gegroeid, je huisstijl is verouderd, je focus verschuift naar een nieuwe doelgroep of je product ondergaat een radicale verandering. Tijden…
Uit verschillende onderzoeken blijkt keer op keer dat +/-5% in B2B omgevingen actief op zoek is naar jouw product of dienst. Dat betekent dus dat je 95% van al je…
Geld winnen door je aan de regels te houden? Maak kennis met de flitspaalloterij. Hoe kun je mensen motiveren om zich aan de snelheidslimiet te houden? Wat als je het…
Met de hype over AI en robots die mogelijk banen stelen, is deze 35 jaar oude advertentie van IBM nog steeds relevant. De quote waar ze mee eindigen is ook…
Een sterk merk bouwen draait niet alleen om mooie teksten en aantrekkelijke beelden. Het draait om het waarmaken van beloftes. En daar heb je betrokken en enthousiaste mensen voor nodig,…
In een groot warenhuis in Amerika (Nordstrom) kwam op een dag een boze man binnen. Hij loopt naar de balie en begint zijn relaas: “4 maanden geleden heb ik deze…
Wist je dat merken die zich onderscheiden met een bijzondere of onderscheidende ervaring drie keer vaker mond-tot-mondreclame genereren? 😲🗣️ De belangrijkste uitgangspunten: ✨ Merken met unieke ervaringen krijgen meer aanbevelingen…
Concurrentievoordeel. Iedereen is er naar op zoek, niet iedereen slaagt in die zoektocht. Je hebt concurrentievoordeel als je op een bepaalde markt een product of dienst kunt aanbieden dat zich…
Het grootste verschil tussen goed en geweldig is vaak niet zo groot als het lijkt. Kleine details maken een groot verschil. Een optimale klantbeleving is een optelsom van honderden details.…
Klagende klanten zijn zeker niet altijd de leukste klanten. Realiseer je wel dat zij wél de moeite nemen om jou te informeren over hun (negatieve) ervaringen. Feitje: 96% van alle…
LEGO Serious Play® (LSP) is een gefaciliteerde denk-, communicatie- en probleemoplossingsmethode voor organisaties, teams en individuen. Het bouwt voort op het idee dat handen kennis vertegenwoordigen en door het bouwen…
Uit alle tools die je als marketeer tot je beschikking hebt om een merk te positioneren (branding) zijn merkarchetypes uniek: ze linken je merk aan duizenden jaren oude, universele, menselijke…