Tips

Tip 103: ”Geef mensen een reden om over je te praten”

  Meubelwinkels geven vaak een fles wijn bij bezorging of aflevering van een nieuw interieur. Dat deed ook een lokale beddenspeciaalzaak ook al jaren. Dat is natuurlijk leuk, maar niet…

1024 1024 Raaker

Tip 102: ”Benader je klanten als gasten”

In de horeca wordt de term 'klant' vaak gezien als scheldwoord en minder persoonlijk dan 'gast'. Deze mentaliteit kan in elke branche worden toegepast. Behandel je klanten niet als nummers,…

150 150 Raaker

Tip 101: ”Feedback zou net zo belangrijk als omzet moeten zijn”

Iedereen weet dat feedback belangrijk is, of die nu van klanten of medewerkers komt. Toch gebeurt er in praktijk vaak weinig mee. Hoe het anders kan, weten ze bij Upfront.…

150 150 Raaker

Tip 100: “We moeten ons vaker realiseren dat klanten onze marketingafdeling zijn”

De meest effectieve marketing van vandaag de dag komt niet van bedrijven, maar van consumenten en hun on- en offline aanbevelingen. Verschillende onderzoeken en studies tonen zelfs aan dat maar…

150 150 Raaker

Tip 99: Versterk je merk van binnenuit!

Een sterk merk bouwen draait niet alleen om mooie teksten en aantrekkelijke beelden. Het draait om het waarmaken van beloftes. En daar heb je betrokken en enthousiaste mensen voor nodig,…

150 150 Raaker

Tip 98: Klachten? Eerst oplossen, dan onderzoeken.

In een groot warenhuis in Amerika (Nordstrom) kwam op een dag een boze man binnen. Hij loopt naar de balie en begint zijn relaas: “4 maanden geleden heb ik deze…

150 150 Raaker

Tip 97: Maak het verschil met unieke ervaringen!

Wist je dat merken die zich onderscheiden met een bijzondere of onderscheidende ervaring drie keer vaker mond-tot-mondreclame genereren? 😲🗣️ De belangrijkste uitgangspunten: ✨ Merken met unieke ervaringen krijgen meer aanbevelingen…

150 150 Raaker

Tip 96: Het grootste verschil tussen goed en geweldig

Het grootste verschil tussen goed en geweldig is vaak niet zo groot als het lijkt. Kleine details maken een groot verschil.  Een optimale klantbeleving is een optelsom van honderden details.…

150 150 Raaker

Tip 95: Bedank klagende klanten

Klagende klanten zijn zeker niet altijd de leukste klanten. Realiseer je wel dat zij wél de moeite nemen om jou te informeren over hun (negatieve) ervaringen. Feitje: 96% van alle…

150 150 Raaker

Tip 94: Door pijnpunten te verwijderen én buitengewone ervaringen te creëren bouw je iedere dag aan loyale klanten.

Echt werk maken van loyale klanten? Aandacht is altijd het meest belangrijk en waardevol. Maar er is meer. Als je continu streeft naar het verwijderen van pijnpunten voor klanten én…

150 150 Raaker