De mooiste marketingles van Cup-a-Soup

Welk merk krijgt het voor elkaar om 5 dagen per week een moment te creëren zodat mensen aan hun product denken?

Want waar denk jij aan als het bijna 4 uur is? Grote kans dat we aan hetzelfde denken…

Het instant-soepmerk Cup-a-Soup is ondertussen al 50 (!) jaar oud. Omdat het merk in de jaren negentig als een saaie ‘huisvrouwensoep’ werd beleefd, ging Unilever op zoek naar het effect van het product. En merkte dat het niet alleen om ‘snel lekker, lekker snel’ ging, maar misschien nog wel veel meer als een soort van opkikker. En dus herpositioneerde Cup-a-Soup zich in 1998 met de slogan “4 uur Cup-a-Soup, dat zouden meer mensen moeten doen”.

Dit herinneringsmoment claimt een sterk moment van de dag. Enerzijds denken veel mensen dus om 4 uur aan Cup-a-Soup, maar ook om 12 uur als je trekt hebt in iets lekkers of een tussendoortje.

Marketingtechnisch blijft dit een fantastisch voorbeeld: want zeg nou zelf, hoeveel merken krijgen het voor elkaar om 5 dagen per week een moment te creëren wanneer je aan ze denkt?

150 150 Raaker